System koła zamachowego KERS


Innowacyjna technologia VOLVO

Wizją przyszłości VOLVO w ostatnim czasie stały się pojazdy hybrydowe wyposażone w system napędzania koła zamachowego oparty na odzyskiwaniu energii kinetycznej z hamowania.  Co prawda system KERS został wynaleziony już w latach 80. ubiegłego stulecia, jednak ograniczona dostępność surowców przeznaczanych do wytwarzania części samochodowych uniemożliwił jego zastosowanie w praktyce – moduł posiadał zbyt wysoką wagę. Obecnie, do produkcji modułu użyto m.in. włókna węglowego, co pozwoliło zredukować wagę systemu do około 6 kg.

Takie nowoczesne rozwiązanie ma na celu ograniczenie spalania auta o 25%, jak i również przyczyni się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie emisji spalin do atmosfery.  System również posiada inne korzyści – zapewnia kilkusekundowy, nagły, znaczny przyrost mocy, odpowiedni dla zastosowania gwałtownego przyspieszenia w sportach motorowych, czy bezpieczeństwo w czasie przyspieszenia samochodu np. na autostradzie w podróży.

Zasada działania KERS jest następujące: po naciśnięciu pedału hamulca, następuje automatyczne wyłączenie silnika spalinowego, zaś energia gromadzi się w kole zamachowym, które osiągać może nawet 60 000 obr./min. W czasie ruszania, energia będzie wykorzystana przez tylną oś pojazdu, którą napędzać będzie nowoczesna przekładnia. Silnik pojazdu mógłby pozostawać niewłączony przez połowę czasu trwania podróży. 


 

Budowa systemu koła zamachowego KERS

Budowa systemu koła zamachowego KERS



Działanie systemu koła zamachowego KERS



Znajdź koło dwumasowe do Twojej marki samochodu
ALFA ROMEO AUDI BMW CHEVROLET CHRYSLER CITROËN DACIA DAEWOO DAIHATSU FIAT FORD HONDA HYUNDAI ISUZU JAGUAR JEEP KIA LANCIA LAND ROVER LEXUS MAZDA MERCEDES-BENZ MITSUBISHI NISSAN OPEL PEUGEOT PORSCHE RENAULT ROVER SAAB SEAT SKODA SMART SSANGYONG SUBARU SUZUKI TOYOTA VOLVO VW



Zobacz także:

1.Jak dobrać odpowiednie koło dwumasowe?Zobacz
2.Budowa koła dwumasowegoZobacz
3.Działanie koła dwumasowegoZobacz
4.Działanie sprzęgła samochodowegoZobacz
5.Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego?Zobacz
6.Objawy zużycia koła dwumasowegoZobacz
7.Wymiana koła dwumasowegoZobacz
8.Naprawa koła dwumasowego - usterki (foto)Zobacz
9.Regeneracja koła dwumasowegoZobacz
10.Skrzynia biegów CVTZobacz
11.Najczęstsze powody awarii sprzęgła oraz uszkodzenia koła zamachowegoZobacz