Artykuły i porady dotyczące kół dwumasowych i jednomasowych


Objawy zużycia koła dwumasowego

Objawy zużycia koła dwumasowegoKoło dwumasowe to element układu napędowego charakteryzujący się wysoka awaryjnością. Przeciętny przebieg auta, przy którym zachodzi konieczność wymiany koła dwumasowego to 160 000 – 200 000 km. Uszkodzenia zdarzają się również dużo szybciej, nawet przy 60 000 lub 70 000 km, co determinowane jest w głównej mierze stylem jazdy oraz jest zależne od modelu samochodu...

(czytaj więcej...)




Wymiana koła dwumasowego

Wymiana koła dwumasowego Pamiętaj, aby podczas wymiany koła dwumasowego zlecić również sprawdzenie stanu układu sprzęgłowego. Zużyte koło dwumasowe może spowodować uszkodzenie nowego sprzęgła. Aby ułatwić ustalenie właściwej usterki związanej z naprawą układu sprzęgłowego i koła dwumasowego niezwykle ważne jest przekazanie mechanikowi następujących informacji...

(czytaj więcej...)






Naprawa koła dwumasowego - usterki (foto)

Naprawa koła dwumasowego - częste usterkiW tym artykule przedstawimy najczęstsze usterki, które kwalifikują koło dwumasowe do wymiany, pokazując na dołączonych zdjęciach na co należy zwrócić uwagę przy ocenie stanu koła dwumasowego.

(czytaj więcej...)









Regeneracja koła dwumasowego

Regeneracja koła dwumasowegoObecnie na rynku coraz popularniejszą alternatywą do zakupu nowego koła dwumasowego staje się decyzja o wyborze usługi w postaci naprawy wyeksploatowanego podzespołu. Istnieją na rynku serwisy specjalizujące się wyłącznie w regeneracji kół dwumasowych, a także sprzęgła do skrzyń dwusprzęgłowych. Uważa się, iż regenerację można przeprowadzić na ponad 90 % zużytych podzespołów. Warunkiem jest, iż części te są oryginalne lub są wysokiej jakości zamiennikami.

(czytaj więcej...)


Działanie koła dwumasowego

Działanie koła dwumasowegoZaledwie kilkanaście lat temu niemal wszystkie samochody wyposażone były w sztywne koła zamachowe. Stale rozwijana myśl technologiczna zmusiła jednak konstruktorów samochodów do wynalezienia i zastosowania innowacji w postaci kół zamachowych dwumasowych. Głównym powodem wdrożenia takiej technologii była konieczność tłumienia wibracji i drgań generowanych przez jednostki napędowe, których moment obrotowy stale rósł.

(czytaj więcej...)




Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego?

Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowegoJak znaleźć korzystny sposób na zminimalizowanie kosztów wymiany koła dwumasowego i sprzęgła? Sposób taki istnieje. Mianowicie, w niektórych modelach aut wyposażonych w koła dwumasowe jest możliwość zastosowania zestawów zastępujących takie koło zamachowe zwykłym sztywnym kołem zamachowym (jednomasowym). Warunkiem jest wymiana kompletnego modułu - tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła, łożyska sprzęgła oraz koła zamachowego jednomasowego.

(czytaj więcej...)




Skrzynia biegów CVT

Skrzynia biegów CVTSkrzynia biegów typu CVT (Continously Variable Transmission) jest przekładnią, która steruje prędkością obrotową silnika w taki sposób, aby utrzymywała się ona na stałym poziomie. Działanie to jest niezależne od zmian prędkości samochodu. Tym samym, silnik ma możliwość pracy w zakresie swojej maksymalnej wydajności, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa...

(czytaj więcej...)




System koła zamachowego KERS

System koła zamachowego KERSWizją przyszłości VOLVO w ostatnim czasie stały się pojazdy hybrydowe wyposażone w system napędzania koła zamachowego oparty na odzyskiwaniu energii kinetycznej z hamowania. Takie nowoczesne rozwiązanie ma na celu ograniczenie spalania auta o 25%, jak i również przyczyni się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie emisji spalin do atmosfery.  Jednak system również posiada inne korzyści...

(czytaj więcej...)




Budowa koła dwumasowego

Budowa koła dwumasowegoObecnie niemal każdy nowy samochód wyposażony w silnik diesla posiada dwumasowe koło zamachowe zapewniające skuteczniejsze tłumienie wibracji oraz drgań. Przyjrzyjmy się zatem budowie tego mechanizmu oraz poszczególnym jego elementom, na które składają się: masa pierwotna, łożysko ślizgowe, sprężyny łukowe, tarcza zabierakowa, pokrywa oraz masa wtórna koła dwumasowego.

(czytaj więcej...)






Cena koła dwumasowego

Cena koła dwumasowego Koło dwumasowe to jeden z najbardziej newralgicznych elementów budowy współczesnych aut. Jego zastosowanie jest niemal niezbędne przy budowie nowoczesnych silników osiągających wysokie wartości momentu obrotowego. Nie da się ukryć, że konieczność wymiany tego elementu często przyprawia właścicieli aut o ból głowy, gdyż jego cena jest wysoka. Ceny nowych kół dwumasowych do aut osobowych wahają się od 500 PLN do nawet 7000 PLN.

(czytaj więcej...)