Regeneracja sprzęgła


Mówi się, że „ludzi nie stać na tanie części”, co w przypadku takich podzespołów auta, jak sprzęgło, okazuje się często bardzo trafnym stwierdzeniem. Szerokie forum kierowców, uciekając od kupna drogich części oryginalnych w serwisach ASO, decyduje się na wymianę podzespołów sprzęgła w postaci nietrwałych zamienników, narażając się na ryzyko ich zużycia po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów a co za tym idzie, ponowne wydatki. Nie zapominajmy również o tym, iż sama wymiana sprzęgła jest kosztowną operacją mimo, iż nie jest skomplikowana.
Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu
ALFA ROMEO AUDI BMW CHEVROLET CHRYSLER CITROËN DACIA DAEWOO DAIHATSU FIAT FORD HONDA HYUNDAI ISUZU JAGUAR JEEP KIA LANCIA LAND ROVER LEXUS MAZDA MERCEDES-BENZ MITSUBISHI NISSAN OPEL PEUGEOT PORSCHE RENAULT ROVER SAAB SEAT SKODA SMART SSANGYONG SUBARU SUZUKI TOYOTA VOLVO VW

W zależności od danego elementu układu sprzęgła, jego regeneracja sprzęgieł może przebiegać w określony sposób.

Regeneracja tarczy sprzęgłowej polega na rozebraniu i oczyszczeniu elementów tarczy, wymiany zużytych okładzin ciernych i ewentualnie wymianie sprężyn tłumików drgań. Podczas regeneracji sprzęgieł i wymiany okładzin należy zwrócić szczególną uwagę na dobranie odpowiednio grubych i wysokich jakościowo materiałów ciernych, gdyż w znaczący sposób wpływa to na żywotność sprzęgła oraz zużycie pozostałych elementów układu sprzęgła. Kluczowym czynnikiem wpływającym na trwałość zestawu jest sposób jego użytkowania (styl jazdy kierowcy).

Regeneracja sprzęgła

Podczas oględzin kondycji elementów sprzęgła, często zachodzi także potrzeba naprawy docisku sprzęgła. W celu regeneracji docisku sprzęgła wymianie lub naprawie podlegają takie elementy docisku jak: sprężyna talerzowa docisku oraz pierścień dociskowy. Zależy to od stopnia zużycia podzespołu. Docisk jest dokładnie czyszczony.

Łożysko sprzęgła nie podlega regeneracji. Przy każdorazowej naprawie bądź wymianie sprzęgła, należy zastosować fabrycznie nowe łożysko.

Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu


Pamiętajmy, aby regeneracji sprzęgła i podzespołów sprzęgła dokonywać w sprawdzonych warsztatach specjalizujących się w tego typu naprawach. Zakład taki powinien nam zagwarantować, że materiały użyte do regeneracji sprzęgła były oryginalne i odpowiednie dla naszego auta. Nierzadko zdarza się jednak, iż serwis mechaniczny może odmówić naprawy elementów układu sprzęgła z powodu ich nadmiernego zużycia. Wówczas regeneracja sprzęgła nie jest możliwa i zmuszeni będziemy kupić całkowicie nowy zestaw sprzęgła.


Zobacz także:

1.Jak dobrać odpowiednie sprzęgło?Zobacz
2.Regeneracja koła dwumasowegoZobacz
3.Objawy zużycia sprzęgłaZobacz
4.Objawy zużycia koła dwumasowegoZobacz
5.Wymiana koła dwumasowegoZobacz
6.Naprawa koła dwumasowego - usterki (foto)Zobacz
7.Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego?Zobacz
8.Budowa koła dwumasowegoZobacz
9.Działanie koła dwumasowegoZobacz
10.Jak zapobiegać przedwczesnemu zużywaniu sie sprzęgła?Zobacz
11.Jak używać sprzęgła w samochodzie?Zobacz
12.Najczęstsze powody awarii sprzęgła oraz uszkodzenia koła zamachowegoZobacz
13.Sprzęgło spiekowe - budowa i działanieZobacz