Artykuły i porady dotyczące sprzęgieł samochodowych


Budowa sprzęgła samochodowego

Budowa sprzęgła samochodowegoSprzęgło w samochodzie składa się z trzech podstawowych elementów.Są nimi: tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła oraz łożysko sprzęgła. Koło zamachowe to element, który łączy układ sprzęgła z silnikiem. Jego główną rolą jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło.

(czytaj więcej...)




Objawy zużycia sprzęgła

Żywotność sprzęgłaObjawy zużycia sprzęgła jest bardzo zróżnicowana i zależna od konkretnej marki oraz modelu samochodu. Ważną rolę odgrywają również umiejętności kierowcy, styl jazdy oraz sposób jego użytkowania – inna jest żywotność sprzęgła w aucie wykorzystywanego głównie do jazdy po mieście niż na długich trasach. Przyjmuje się, że we współczesnych modelach samochodów, żywotność zespołu sprzęgła mieści się w zakresie od 40.000do 100.000 km przebiegu auta...

(czytaj więcej...)



Jak zapobiegać przedwczesnemu zużywaniu się sprzęgła?

Jak zapobiegać przedwczesnemu zużyciu sprzęgła?Stosując się do kilku elementarnych zasad, które przedstawiamy poniżej, możesz przyczynić się do znacznego wydłużenia żywotności układu sprzęgłowego pojazdu. Sprawdź jak umięjetnie obchodzić się ze sprzęgłem swojego samochodu.

(czytaj więcej...)






Odpowietrzanie sprzęgła

Odpowietrzanie sprzęgłaNajczęstszym objawem, który może wskazywać na konieczność odpowietrzenia sprzęgła jest brak prawidłowego rozłączenia sprzęgła podczas zmiany biegów. Inne objawy, które świadczyć mogą o konieczności przeprowadzenia tej czynności to brak powrotu pedału sprzęgła do pierwotnej pozycji lub opóźnienie powrotu pedału.

(czytaj więcej...)




Regeneracja sprzęgła

Regeneracja sprzęgła i koła dwumasowegoMówi się, że „ludzi nie stać na tanie części”, co w przypadku takich podzespołów auta, jak sprzęgło, okazuje się często bardzo trafnym stwierdzeniem. Szerokie forum kierowców, uciekając od kupna drogich części oryginalnych w serwisach ASO, decyduje się na wymianę podzespołów sprzęgła w postaci nietrwałych zamienników, narażając się na ryzyko ich zużycia...

(czytaj więcej...)


Regulacja sprzęgła

Regulacja sprzęgłaZanim zdecydujemy się na regulację linki sprzęgła w naszym aucie powinniśmy mieć pewność, iż sprzęgło nie kwalifikuje się do wymiany. Regulację przeprowadzamy tylko w przypadku, gdy pedał sprzęgła „bierze” zbyt wysoko lub gdy sprzęgło się ślizga. Charakterystycznym objawem wskazującym na ślizganie się sprzęgła są rosnące obroty silnika przekładające się na niewielkie przyspieszenie podczas dodawania gazu.

(czytaj więcej...)



Działanie sprzęgła samochodowego

Działanie sprzęgła Gdy wciskamy pedał sprzęgła, następuje odłączanie sprzęgła. Wówczas widełki i łożysko sprzęgła powodują odciąganie tarczy dociskowej i zwolnienie tarczy sprzęgłowej. Następuje zmniejszenie bądź kompletny brak przylegania tarczy sprzęgłowej do koła zamachowego. Można wówczas zatrzymać pojazd lub zmienić bieg.

(czytaj więcej...)





Sprzęgło samonastawne - Budowa i zasada działania

Sprzęgło samonastawne Sprzęgło samonastawne to taki rodzaj układu sprzęgła, które wyposażone jest w mechanizmy, których zadaniem jest kompensacja zużycia okładzin tarczy sprzęgłowej. Na rynku dostępne są dwa typy takich mechanizmów. Jednym z nich jest produkowany przez firmę LuK system SAC, drugim – Xtend firmy SACHS. Zasada działania obydwu jest podobna, różnią się jednak one znacząco elementami konstrukcyjnymi.

(czytaj więcej...)




Jak używać sprzęgła w samochodzie?

Pedały w samochodzie Sprzęgło jest jednym z kluczowych podzespołów, jaki pracuje w naszym samochodzie. Ciąży na nim bardzo odpowiedzialne zadanie, które objawia się w przeniesieniu momentu obrotowego z silnika na układ napędowy. Okres sprawnej eksploatacji sprzęgła przewidziany jest w aucie osobowym nawet na 300 tys. km, lecz w znacznej mierze jest on uzależniony od sposobu użytkowania samochodu przez kierowcę.

(czytaj więcej...)



Wysprzęglik centralny CSC (Concentric Slave Cylinder)

Wysprzęglik centralny CSC (Concentric Slave Cylinder) Tradycyjną metodą stosowaną w mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach jest użycie linki lub sterowania hydraulicznego za pomocą siłownika sprzęgła współpracującego z mechanizmem łożyska wyciskowego. Nowoczesna, lekka i kompaktowa konstrukcja wysprzęglika centralnego sprzęgła CSC łączy w sobie funkcje wszystkich wyżej wymienionych elementów integrując łożysko wyciskowe z siłownikiem sprzęgła.

(czytaj więcej...)



Najczęstsze powody awarii sprzęgła oraz uszkodzenia koła zamachowego

Wysprzęglik centralny CSC (Concentric Slave Cylinder) Przyczyny problemów ze sprzęgłem. Objawy zużycia sprzęgła oraz koła dwumasowego. Naprawa i wymiana sprzęgła. Sprawdź porady eksperta!

(czytaj więcej...)






Najważniejsze informacje o budowie, wymianie oraz cenach nowych i regenerowanych sprzęgieł dwumasowych

Wysprzęglik centralny CSC (Concentric Slave Cylinder) Nowoczesna konstrukcja koła dwumasowego sprawia, że praca silnika staje się bardziej płynna, niwelując skutki uboczne nagłych, wysokich przypływów momentu obrotowego jednostki napędowej. Zamachowe koło dwumasowe jest nieodłącznym elementem współczesnych silników, gdyż wydłuża bezawaryjny okres pracy skrzyni biegów.

(czytaj więcej...)




Sprzęgło cierne - budowa i działanie

Sprzęgło cierne Sprzęgło to mechanizm stosowany w budowie urządzeń i maszyn różnego stosowania. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pomiędzy dwoma niezależnie obracanymi wałami. W przypadku sprzęgieł stosowanych w naszych samochodach, jednym z tych wałów jest – przyjmijmy - skrzynia biegów, drugim – silnik. Skrzynia biegów przekazuje moment obrotowy do sprzęgła za pomocą wałka sprzęgłowego, zaś silnik – za pomocą wału korbowego poprzez koło zamachowe.

(czytaj więcej...)





Sprzęgło spiekowe - budowa i działanie

Sprzęgło spiekowe Zalety, jakie przynosi nam zastosowanie sprzęgieł spiekowych nie kończą się tylko na komforcie użytkowania, wydłużonej bezawaryjnej pracy układu, czy atutami związanymi z możliwością przeniesienia większego momentu obrotowego. Ważnym aspektem jest także skrócenie czasu potrzebnego na wysprzęglanie, zasprzęglanie oraz zmianę biegów. Wiadomo przecież, że w sportach motorowych o wygranej decydują nieraz ułamki sekund. Zastosowanie spiekowego sprzęgła sportowego pozwala nam na zredukowanie czasu potrzebnego na wykonywanie tych czynności do wymaganego minimum.

(czytaj więcej...)