ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Redirecting...
Produkty
fabrycznie nowe
Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.
Gwarancja
24 miesiące
Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.
Darmowa
wysyłka
Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.
Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.
30 dni
na zwrot
Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.
Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.
Rabat 10%
na montaż
Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.
Sprawdź listę warsztatów.
Obecnie na rynku coraz popularniejszą alternatywą do zakupu nowego koła dwumasowego staje się decyzja o wyborze usługi w postaci naprawy wyeksploatowanego podzespołu. Istnieją na rynku serwisy specjalizujące się wyłącznie w regeneracji kół dwumasowych, a także sprzęgła do skrzyń dwusprzęgłowych. Na czym polega regeneracja koła dwumasowego? Ile kosztuje? Jak się ma to do ceny nowego elementu? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
Warunkiem przeprowadzenia regeneracji koła dwumasowego w zakładzie specjalistycznym jest dostarczenie zdemontowanego podzespołu. Naprawa w zależności od rodzaju uszkodzeń może trwać od pół godziny do kilku godzin.
Podczas regeneracji sprzęgła dwumasowego wymianie podlegają wszystkie uszkodzone elementy wewnątrz koła, dzięki którym działa ono prawidłowo. Koło zostaje poddane toczeniu oraz szlifowaniu powierzchni ciernych, aby pozbyć się wszelkich nierówności powstałych wskutek pracy tarczy sprzęgła. Na koniec koło dwumasowe zostaje wyważone, co jest niezbędnym zabiegiem podczas procesu regeneracji, zapewniającym jego prawidłową pracę.
Pamiętajmy, iż regeneracja koła dwumasowego i regeneracji sprzęgła dwumasowego to nie tylko czynności polegające na obróbce dostarczonego przez nas elementu. To także wymiana części wewnętrznych, stanowiących mechanizm działania koła zamachowego dwumasowego. Warto zapytać w serwisie, który będzie przeprowadzał usługę na nasze zamówienie, czy części, które wykorzystuje się do naprawy zużytego podzespołu, są wysokiej jakości. Regeneracja z użyciem części niskiej jakości, mimo tego, iż będą to nowe elementy, może skutkować ich szybkim zużyciem, co w niedługim czasie narazi nas na ponowne koszty oraz niepotrzebny niepokój.
Gwarancja udzielana na wykonaną usługę regeneracji kół dwumasowych jest często tylko rozruchowa, lecz część zakładów obecnie udziela gwarancji na 1 rok, 2 lata lub na określony przebieg w kilometrach. Nie zapominajmy jednak, iż stan i okres eksploatacji sprawnych podzespołów zależy w znacznej mierze od stylu jazdy kierowcy.
Bardzo ryzykownym i niezalecanym jest wymiana zużytego koła zamachowego na część używaną, gdyż może to przyczynić się do uszkodzenia zarówno skrzyni biegów, jak i silnika.
Regeneracja nie zawsze jest udana, dużo zależy od jakości użytych w tym procesie części, doświadczenia warsztatu, czasem nawet szczęścia. Przy kiepskim wykonaniu, poprawiona część może wywołać sporo szkód.
Dlatego przed zdecydowaniem się na dany zabieg warto zapoznać się z cenami na rynku wysokiej jakości zamienników. Mowa tu o podzespołach takich marek jak: LuK, Sachs, Valeo, Exedy, Aisin, Blue Print, Japanparts, Ashika. Kupując podzespoły tych marek mamy 100% pewność, iż otrzymujemy produkt fabrycznie nowy o właściwościach często identycznych jak w przypadku zakupu części oryginalnych, gdyż wielu z tych producentów dostarcza sprzęgła i koła dwumasowe do fabryk światowych marek aut. Ponadto, w przypadku takich producentów jak Blue Print gwarancja udzielana jest na okres 3 lat. Wówczas może się okazać, iż regeneracja nie jest opłacalna.
Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu
Należy pamiętać, że kupując nowy element renomowanej firmy, jak LuK, Sachs czy Valeo, otrzymujemy część jakości takiej samej, jak była zamontowana do naszego nowego auta w fabryce. Zatem argument, że lepiej naprawić dobry, fabryczny element, niż założyć aftermarketowy zamiennik jest niepoprawny.
Opinie, co do regenerowanych kół dwumasowych, podobnie, jak w przypadku wszystkich regenerowanych części są bardzo podzielone. Niektórzy używają ich od dawna i sobie bardzo chwalą. Inni zrazili się po pierwszym kontakcie i tracąc dużo pieniędzy poprzysięgli sobie, że nigdy więcej nie skorzystają z takiej usługi. Poniżej prezentujemy kilka autentycznych opinii na temat regenerowanych kół dwumasowych, znalezionych na forach internetowych:
Nie dajcie się nabrać! Nawet firma Sachs nie posiada w Polsce maszyny do wyważania kół dwumasowych! Taka maszyna kosztuje olbrzymią kwotę! Części zamienne do DKZ są trudno dostępne, firmy, które zajmują się regeneracją po prostu czyszczą koła i składają jedno z kilku!– Tadeusz
Regenerowane koło do Mazdy 6 rozpadło się 2 miesiące po końcu gwarancji.– Zbigniew
Padło po czterech tygodniach od montażu, płaciłem dwa razy za wymianę.– Marceli
Tylko nowe, żadne regenerowane, strata czasu i pieniędzy.– Paweł
Regeneracja jest dobra na krótką metę.– Piotr
Po regeneracji luz koła był znacznie mniejszy, jeździło się dobrze, objawy zużycia wróciły dopiero po 100 000 kilometrów, przy cenie około 800 złotych, jestem zadowolony.- Jakub
Koło dwumasowe pochodziło dwa lata i jest w porządku. Zależy, jak się trafi. Natomiast byłem rozczarowany tym, że po zapłacie okazało się, że za szkody które spowoduje niepoprawnie działające koło, firma regenerująca nie odpowiada… Więc robiłem to na własną odpowiedzialność. – Jan
Jak wynika z przytoczonych wyżej przykładów opinii klientów, mających doświadczenie z regeneracją dwumasowych kół zamachowych nie da się jasno stwierdzić, jaki będzie poziom wykonania tej usługi. Dużo zależy… od szczęścia. Od tego, czy rzemieślnik, który wykonuje usługę ma dobry dzień, czy trafi na dobre części zamienne, czy koło nie okaże się zbyt mocno uszkodzone. Pytanie, czy warto ryzykować bardzo poważną awarią silnika lub skrzyni biegów dla zaoszczędzenia kilkuset złotych. Należy bowiem pamiętać, że źle wyważone dwumasowe koło zamachowe, może spowodować nawet pęknięcie wału korbowego silnika, co jest właściwie równoznaczne z koniecznością wymiany całej jednostki napędowej.
Wróćmy jednak do głównego pytania, z początku artykułu. Ile to kosztuje? Czy regeneracja koła dwumasowego się opłaca? Aby odpowiedzieć na to pytanie, zasięgnęliśmy informacji w kilku warsztatach zajmujący się profesjonalnie regeneracją dwumasowych kół zamachowych (zwanych też DMF – Dual Mass Flywheel, lub DKZ – Dwumasowe Koło Zamachowe). W zależności od modelu samochodu, cena regeneracji to od 600, do 1000 złotych, najczęściej plasując się około 800 złotych brutto. Niektóre warsztaty oferują również 12- lub 24- miesięczną gwarancję na usługę, jednak nie wszystkie.
Wymiana koła zamachowego to dość czasochłonna, a więc i droga usługa. W warsztatach w Warszawie i okolicach kosztuje co najmniej 500 złotych. W przypadku, gdy usługa nie będzie poprawnie wykonana za pierwszym razem i koło dwumasowe trzeba będzie wymontować i odesłać do zakładu regeneracyjnego na reklamację i zamontować ponownie, to nawet jeśli reklamacja zostanie uznana, mamy kolejne 500 złotych wydatku. 2 x 500 + 800 (uśredniona cena regeneracji) = 1800 złotych. Za taką cenę, można już kupić nowe, oryginalne, bezpieczne koło dwumasowe do większości aut, w wielu przypadkach razem z kompletem sprzęgła. A są to szacunki dosyć ostrożne, zakładając, że wadliwie zregenerowane koło dwumasowe mówiąc kolokwialnie, nie narobi większych szkód, podczas swojego funkcjonowania.
Ponadto, nie zawarte są koszty unieruchomienia pojazdu przez pewien czas. Nawet dobrze zregenerowane koło dwumasowe, nie będzie funkcjonować poprawnie tak długo, jak nowe, oryginalne DKZ. Wytrzymałość takiej części szacuje się na maksymalnie około 100 000 kilometrów, podczas gdy nowy dwumas powinien bez większych kłopotów „przejeździć” 200 000, a nawet 300 000 kilometrów.
W taki oto sposób, pozorna oszczędność, może spowodować koszty dużo większe, niż montaż części nowej i oryginalnej.
Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji w godzinach:
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku,
8:00-14:00 w soboty.
Jeśli nie odbierzemy, na pewno oddzwonimy!
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku, 8:00-14:00 w soboty.
22 251 23 27Informujemy, że w celu poprawienia jakości obsługi Klienta rozmowy telefoniczne mogą być rejestrowane. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wiadomości e-mail. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności dotyczącej kontaktów mailowych i telefonicznych..
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN.
Wyślij do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy.
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzeglo.com.pl, z siedzibą w Warszawie przy Al. Krakowskiej 173, w celu odpowiedzi na moją wiadomość poprzez e-mail.
* pole wymagane
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
LUB
załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu
Wybierz rodzaj części
Niepoprawny adres e-mail
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za wysłanie formularza.
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN
* Pole wymagane
Twój komentarz został dodany i będzie widoczny jak tylko zatwierdzi go moderator.
Pomyślnie dołączyłeś do programu.