Czy regeneracja koła dwumasowego się opłaca?

Z artykułów na naszej stronie, można dowiedzieć się sporo o kołach dwumasowych. O ich budowie, prawidłowym montażu, czy typowych usterkach. Natomiast w tym artykule, zastanowimy się, czy regeneracja podzespołu zamontowanego w aucie zamiast wymiany na nowy element jest ekonomicznie uzasadniona.

Regeneracja dwumasy

O samym procesie regeneracji koła dwumasowego, można przeczytać tutaj. Konkluzją płynącą z tego tekstu jest to, że regeneracja nie zawsze jest udana, dużo zależy od jakości użytych w tym procesie części, doświadczenia warsztatu, czasem nawet szczęścia. Przy kiepskim wykonaniu, poprawiona część może wywołać sporo szkód.



Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu


Należy pamiętać, że kupując nowy element renomowanej firmy, jak LuK, Sachs czy Valeo, otrzymujemy część jakości takiej samej, jak była zamontowana do naszego nowego auta w fabryce. Zatem argument, że lepiej naprawić dobry, fabryczny element, niż założyć aftermarketowy zamiennik jest niepoprawny.

Regeneracja kół dwumasowych – opinie

Opinie, co do regenerowanych kół dwumasowych, podobnie, jak w przypadku wszystkich regenerowanych części są bardzo podzielone. Niektórzy używają ich od dawna i sobie bardzo chwalą. Inni zrazili się po pierwszym kontakcie i tracąc dużo pieniędzy poprzysięgli sobie, że nigdy więcej nie skorzystają z takiej usługi. Poniżej prezentujemy kilka autentycznych opinii na temat regenerowanych kół dwumasowych, znalezionych na forach internetowych:

Nie dajcie się nabrać! Nawet firma Sachs nie posiada w Polsce maszyny do wyważania kół dwumasowych! Taka maszyna kosztuje olbrzymią kwotę! Części zamienne do DKZ są trudno dostępne, firmy, które zajmują się regeneracją po prostu czyszczą koła i składają jedno z kilku!– Tadeusz
Regenerowane koło do Mazdy 6 rozpadło się 2 miesiące po końcu gwarancji.– Zbigniew
Padło po czterech tygodniach od montażu, płaciłem dwa razy za wymianę.– Marceli
Tylko nowe, żadne regenerowane, strata czasu i pieniędzy.– Paweł
Regeneracja jest dobra na krótką metę.– Piotr
Po regeneracji luz koła był znacznie mniejszy, jeździło się dobrze, objawy zużycia wróciły dopiero po 100 000 kilometrów, przy cenie około 800 złotych, jestem zadowolony.- Jakub
Koło dwumasowe pochodziło dwa lata i jest w porządku. Zależy, jak się trafi. Natomiast byłem rozczarowany tym, że po zapłacie okazało się, że za szkody które spowoduje niepoprawnie działające koło, firma regenerująca nie odpowiada… Więc robiłem to na własną odpowiedzialność. – Jan

Jak wynika z przytoczonych wyżej przykładów opinii klientów, mających doświadczenie z regeneracją dwumasowych kół zamachowych nie da się jasno stwierdzić, jaki będzie poziom wykonania tej usługi. Dużo zależy… od szczęścia. Od tego, czy rzemieślnik, który wykonuje usługę ma dobry dzień, czy trafi na dobre części zamienne, czy koło nie okaże się zbyt mocno uszkodzone. Pytanie, czy warto ryzykować bardzo poważną awarią silnika lub skrzyni biegów dla zaoszczędzenia kilkuset złotych. Należy bowiem pamiętać, że źle wyważone dwumasowe koło zamachowe, może spowodować nawet pęknięcie wału korbowego silnika, co jest właściwie równoznaczne z koniecznością wymiany całej jednostki napędowej.


Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu
ALFA ROMEO AUDI BMW CHEVROLET CHRYSLER CITROËN DACIA DAEWOO DAIHATSU FIAT FORD HONDA HYUNDAI ISUZU JAGUAR JEEP KIA LANCIA LAND ROVER LEXUS MAZDA MERCEDES-BENZ MITSUBISHI NISSAN OPEL PEUGEOT PORSCHE RENAULT ROVER SAAB SEAT SKODA SMART SSANGYONG SUBARU SUZUKI TOYOTA VOLVO VW

Regeneracja koła zamachowego dwumasowego – cena

Czy regenracja koła dwumasowego się opłaca?

Wróćmy jednak do głównego pytania, zawartego w tytule tego artykułu. Ile to kosztuje? Czy regeneracja koła dwumasowego się opłaca? Aby odpowiedzieć na to pytanie, zasięgnęliśmy informacji w kilku warsztatach zajmujący się profesjonalnie regeneracją dwumasowych kół zamachowych (zwanych też DMF – Dual Mass Flywheel, lub DKZ – Dwumasowe Koło Zamachowe). W zależności od modelu samochodu, cena regeneracji to od 600, do 1000 złotych, najczęściej plasując się około 800 złotych brutto. Niektóre warsztaty oferują również 12- lub 24- miesięczną gwarancję na usługę, jednak nie wszystkie. Wymiana koła zamachowego to dość czasochłonna, a więc i droga usługa. W warsztatach w Warszawie i okolicach kosztuje co najmniej 500 złotych. W przypadku, gdy usługa nie będzie poprawnie wykonana za pierwszym razem i koło dwumasowe trzeba będzie wymontować i odesłać do zakładu regeneracyjnego na reklamację i zamontować ponownie, to nawet jeśli reklamacja zostanie uznana, mamy kolejne 500 złotych wydatku. 2 x 500 + 800 (uśredniona cena regeneracji) = 1800 złotych. Za taką cenę, można już kupić nowe, oryginalne, bezpieczne koło dwumasowe do większości aut, w wielu przypadkach razem z kompletem sprzęgła. A są to szacunki dosyć ostrożne, zakładając, że wadliwie zregenerowane koło dwumasowe mówiąc kolokwialnie, nie narobi większych szkód, podczas swojego funkcjonowania. Ponadto, nie zawarte są koszty unieruchomienia pojazdu przez pewien czas. Nawet dobrze zregenerowane koło dwumasowe, nie będzie funkcjonować poprawnie tak długo, jak nowe, oryginalne DKZ. Wytrzymałość takiej części szacuje się na maksymalnie około 100 000 kilometrów, podczas gdy nowy dwumas powinien bez większych kłopotów „przejeździć” 200 000, a nawet 300 000 kilometrów.

W taki oto sposób, pozorna oszczędność, może spowodować koszty dużo większe, niż montaż części nowej i oryginalnej.

Polecane dla Ciebie – zobacz koniecznie:



Z kategorii – zobacz również: