Redirecting...
Brak produktów
0 zł Dostawa:
0 zł Razem do zapłaty:
Produkty
fabrycznie nowe
Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.
Gwarancja
24 miesiące
Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.
Wysyłka
w 24h
Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.
Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.
30 dni
na zwrot
Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.
Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.
Rabat 10%
na montaż
Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.
Sprawdź listę warsztatów.
Wielu kierowców nie wyobraża sobie jazdy samochodem z inną niż manualna skrzynią biegów, ponieważ oferuje ona pełną kontrolę nad układem napędowym samochodu i sprawia, że jazda autem „nie jest nudna”. W przeciwieństwie do automatycznych skrzyń biegów, gdzie to komputer decyduje kiedy zmieniać biegi, tak w przypadku manualnej skrzyni biegów to kierowca decyduje kiedy, jak szybko i w jaki sposób zmienić bieg i odłączyć silnik od układu napędowego. Tym samym, sprzęgło i jego elementy pracują podczas jazdy niezwykle intensywnie i stosunkowo szybko ulegają zużyciu. Szacuje się, że średnio po 100 tys. przejechanych kilometrów należy spodziewać się, że któryś z elementów układu sprzęgła będzie wymagał wymiany. Jednocześnie, ze względu na koszty robocizny zaleca się najczęściej, aby za jednym zamachem wymieniać wszystkie elementy sprzęgła i zakupić kompletny zestaw sprzęgła.
Wciśnięcie pedału sprzęgła pozwala na odłączenie napędu od kół samochodu poprzez odsunięcie tarczy sprzęgła od koła zamachowego. W tym momencie można zmieniać bieg, potem ponownie zwolnić pedał sprzęgła samochodu i przenieść moment obrotowy silnika pojazdu na koła naszego auta nadając mu zamierzoną prędkość. Dzieje się to poprzez ponowne złączenie tarczy sprzęgła oraz koła zamachowego. Podczas tej procedury naturalnym jest, że oddziałuje duża siła tarcia i wydziela się duża ilość ciepła. Jeżeli pedał sprzęgła jest załączany i rozłączany często i gwałtownie wydzielana ilość ciepła może powodować palenie okładzin ciernych tarczy sprzęgła. Ten sam skutek powoduje również dłuższa, niż to potrzebne jazda na półsprzęgle (Jazda na półsprzęgle). Zniszczone okładziny sprzęgła mogą powodować rysowanie koła zamachowego, jak i docisku sprzęgła co może przyczynić się do konieczności ich wymiany w bardzo krótkim czasie.
Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu
Najbardziej charakterystycznym objawem spalonego sprzęgła jest zapach. W momencie kiedy okładziny cierne sprzęgła bardzo mocno się rozgrzewają, znacznie powyżej zwykłej temperatury pracy podczas jazdy samochodem można poczuć specyficzny zapach przypominający nieco zapach bardzo intensywnie użytkowanych hamulców. Palone okładziny sprzęgła mogą przyczynić się do całkowitego zniszczenia sprzęgła, a tym samym do utraty możliwości ruszenia i zmiany biegów.
Zapach palonego sprzęgła to końcowy wynik zużycia okładzin ciernych. Ponieważ spalone sprzęgło nie może wykonywać w należyty sposób swojego zadania, może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów. Warto zatem w miarę możliwości obserwować działanie sprzęgła w pojeździe podczas codziennej jazdy. Charakterystycznym objawem wskazującym na przetarte okładziny ścierne jest tak zwane ślizgające się sprzęgło. Warto pamiętać, że kiedy tarczy sprzęgła brakuje przyczepności efektem będzie utrudnione włączanie biegów, zwłaszcza pierwszego i wstecznego. Zdiagnozowanie spalonego sprzęgła, zanim nastąpi wydzielanie się specyficznego zapachu spalenizny jest trudnym zadaniem. Samo ślizganie się sprzęgła nie jest bowiem jednoznacznym sygnałem, że sprzęgło zostało spalone. Ślizgająca się tarcza może być wynikiem wycieku oleju ze skrzyni biegów, jak również zużycia, bądź uszkodzenia koła zamachowego, wysprzęglika lub pompy sprzęgła. Prawidłowa diagnoza może zostać postawiona jedynie po obejrzeniu przez fachowca i po dokładnym zbadaniu stanu tarczy sprzęgła i jej okładzin ciernych, dlatego, jeżeli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości co do jego pracy należy niezwłocznie sprawdzić przyczynę, aby nie doprowadzić to większych uszkodzeń w układzie.