DZIŚ TWOJE ZAMÓWIENIA TANIEJ

1

1

:

1

1

:

1

1

Z KODEM: RABAT30

-30zł

Zadzwoń (22) 251 23 27

4.98/5 (oceny: 791)

Sprzeglo.com.pl

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
Razem

Przejdź do koszyka

Wyszukaj auto

Wymiana sprzęgła – cennik warsztatów 2021 - tabela

Łączny koszt wymiany sprzęgła jest potęgowany przez wysokie koszty robocizny. Te mogą znacznie różnić się pomiędzy danymi warsztatami, a także lokalizacją. Zwykle w dużych miastach, jak Warszawa, Kraków, czy Wrocław ceny są najwyższe, a najniższe w małych miastach i na wsiach. Poniżej prezentujemy tabelkę z przykładowymi kosztami wymiany sprzęgła w wybranych samochodach:

Wymiana sprzęgła krok po kroku - jak wymienić sprzęgło?

Interesuje Cię wymiana sprzęgła krok po kroku? Zalecanym przez nas sposobem wymiany sprzęgła jest skorzystanie z profesjonalnego warsztatu samochodowego. Tylko w takim wypadku możesz zachować gwarancję na nowo zakupione części. Masz też pewność że wszystkie kroki zostaną wykonane poprawnie i zgodnie ze sztuką. Do wymiany sprzęgła potrzebne są też specjalistyczne narzędzia - takie jak narzędzie do centrowania tarczy sprzęgłowej, oraz narzędzia pomiarowe.
Nie sposób też dokładnie opisać w uniwersalny sposób wymianę sprzęgła, poniewasz poszczególne kroki będą się różnić w zależności od samochodu i silnika.

Jednak po krótce można uogólnić kroki potrzebne do wymiany sprzęgła. Wymienimy je poniżej. Musisz jednak być dobrze przygotowany i mieć dostęp do podnośnika samochodowego lub kanału. Najważniejszym krokiem jest oddzielenie skrzyni biegów od silnika. W niektórych przypadkach konieczne jest całkowite wyjęcie skrzyni biegów. Czasem jednak można ją odsunąć na tyle, by zrobiło się miejsce na demontaż sprzęgła i koła zamachowego lub dwumasowego. Ostrzegamy jednak, że to zaawansowany proces który poniżej opisany jest w bardzo ogólny sposób i opisuje tylko kroki wspólne - niezależnie od tego w jakim samochodzie jest wymieniane sprzęgło. Mowa też oczywiście tylko o klasycznym sprzęgle tarczowym.

  • Krok 1 - demontaż skrzyni biegów. W zależności od samochodu, często konieczny jest demontaż osłon, elementów zawieszenia i przeniesienia napędu (wał napędowy, półosie itp.). W nowszych samochodach skrzynia biegów jest również połączona elektrycznie z komputerem. Wszystkie połączenia należy zabezpieczyć z należytą starannością.
  • Krok 2 - demontaż łapy i łożyska oporowego. Opcjonalnie w tym miejscu może znajdować się wysprzęglik centralny - któy podłączony jest do układu hydraulicznego. Należy zwrócić uwagę aby nie uszkodzić króćów i przewodów hydraulicznych
  • Krok 3 - odkręcenie i demontaż docisku sprzęgła.
  • Krok 4 - wyjęcie tarczy sprzęgłowej
  • Krok 5 - demontaż koła zamachowego lub dwumasowego. To opcjonalny krok. W przypadku zwykłego koła zamachowego, często nie ma konieczności jego wymiany. To jednak można ocenić mając już pewne doświadczenie. Najlepiej jest zmierzyć koło zamachowe specjalnym przyrządem. W przypadku koła dwumasowego - należy wymienić je każdorazowo wraz z całym zestawem sprzęgła. W tym celu należ odkręcić koło zamachowe / dwumasowe od korbowodu. Tu śruby mogą być mocno zapieczone. Mechanicy mają swoje sposoby na odkręcanie takich śrub.
  • Krok 6 - Montaż koła zamachowego lub dwumasowego jeśli były demontowane. Przy okazji warto sprawdzić czy w okolicach korbowodu nie ma wycieku oleju z silnika. Jeśli występuje wyciek należy wymienić uszczelkę wału korbowego
  • Krok 7 - nałożenie tarczy sprzęgłowej wraz z dociskiem sprzęgła i wstępne dokręcenie. Przed ostatecznym dokręceniem, należy wycentrować tarczę. Służy do tego specjalny przyżąd centrujący. przed włożeniem tarczy warto nasmarować wewnętrzny wieloklin - przy tym trzeba bardzo uważać aby nie ubrudzić smarem okładzin tarczy. To samo dotyczy koła zamachowego i docisku sprzęgła. Jeśli smar lub brud dostaną się na powierzchnie cierne sprzęgła, cała naprawa pójdzie na marne. Bardzo ważna jest tu należyta staranność.
  • Krok 8 - montaż łożyska oporowego i łapy sprzęgła lub wysprzęglika centralnego (w zależności od zastosowanego w samochodzie rozwiązania).
  • Krok 9 - Ostrożny montaż skrzyni biegów. Idealne wsunięcie wałka sprzęgłowego w wieloklin tarczy sprzęgłowej jest dość trudnym etapem i wymaga precyzji.
  • Krok10 - montaż wszelkich elementów które zostały zdjęte w celu wyciągnięcia skrzyni biegów
  • Jak wspomniano wcześniej - powyższy opis jest bardzo ogólny i skrócony. W zależności od samochodu, wprawnemu zespołowi mechaników cały proces może zająć od pół dnia do nawet dwóch dni roboczych. Cena robocizny za wymianę sprzęgła jest zależna od czasu oraz skomplikowania całego procesu.

    Cena wymiany kompletu sprzęgła (tarczy, docisku] i łożyska oporowego lub wysprzęglika)



    Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu


    Marka, model samochodu
    Orientacyjna cena wymiany sprzęgła w PLN
    Audi TT 8N Quattro400 - 800
    Audi A4 b6 1.8T375 - 600
    Audi S4 b5 2.7 bit 265km960
    Audi A6 C5 2.7 bit 230 km500 – 600
    Audi A4 B7 2.0 TDI340 – 450
    Audi A4 B5 1.9 TDI450 – 700
    BMW E46 2.0d250 – 600
    Ford Focus II 1.6 16V250 – 450
    Ford Focus II 1.8 TDCi300 – 500
    Kia Cee’d 1.6 CRDi250 – 400
    Hyundai Getz 1.1250 – 400
    Opel Corsa D 1.2 8V200 - 500
    Opel Omega B 2.0i250 – 300
    Peugeot 407 2.0 HDi350 – 450
    Porsche 924/944/928Od 600
    Renault Megane II 1.6 16v300 – 500
    Skoda Fabia 1.6 TDI290 – 540
    Skoda Fabia 1.4 MPI180 – 250
    Skoda Octavia 2.0 TDI250 – 470
    Toyota Corolla 2.0 D4D ’10300 – 400
    Toyota Yaris I 1.0200 – 300
    Subaru Impreza GT700 – 900
    Seat Alhambra/ VW Sharan/ Ford Galaxy VR6600 – 800
    VW Golf IV 1.9 TDI250 – 500
    VW PASSAT b5 1.9 TDI350 – 600
    VW Tiguan 2.0 TDI500 – 800

    Koszt wymiany sprzęgła w roku 2021 nieznacznie wzrósł względem roku poprzedniego lub utrzymał swoją wartość - w zależności od modelu samochodu i warsztatu który wybierzemy

    Wymiana sprzęgła – koszt robocizny 2021

    Dlaczego wymiana kompletnego sprzęgła jest tak droga? Nie jest to może czynność bardzo trudna, ale jest ciężka fizycznie, bardzo trudna do wykonania dla jednej osoby, czasochłonna i wymagająca w wielu przypadkach odpowiedniego sprzętu, a także – o czym nie wolno zapomnieć – doświadczenia i wiedzy ze strony mechanika. Dodatkowo jest kilka czynności, które w przypadku niektórych aut trzeba wykonać wymieniając sprzęgło, a podnoszą koszt całej czynności. Gdy w naszym aucie do wymontowania skrzyni biegów wymagany jest demontaż ramy pomocniczej, koszt wzrośnie o około 100 – 150 złotych. Jeżeli, niezbędne okaże się odpowietrzenie układu sprzęgła i uzupełnienie płynu, zapłacimy dodatkowo 30-50 złotych. Wymiana oleju przekładniowego to większy koszt, około 100 – 150 złotych, zależnie od tego, ile oleju mieści skrzynia w naszym aucie. Czasem, przed zwrotem auta do klienta, należy ustawić geometrię zawieszenia – to co najmniej 100 złotych.

    Patrząc na ceny wymiany sprzęgła w poszczególnych autach, można zauważyć pewne prawidłowości. Wyższy koszt wymiany sprzęgła w samochodach o zapłonie samoczynnym może być spowodowany tym, że zwykle takie silniki są bardziej rozbudowane, mają więcej osprzętu, przez co ilość miejsca pod maską i dostęp do części są ograniczone.

    Warto zauważyć bardzo niski koszt wymiany sprzęgła w samochodzie Opel Omega B – jest to tylnonapędowa limuzyna „starszej daty”, której konstrukcja jest prosta i nieskomplikowana, dzięki czemu dostęp do odpowiednich części nie jest trudny.

    Zastanawiający może być bardzo wysoki z kolei koszt wymiany sprzęgła w Seacie Alhambra VR6. Auto, które jest bliźniakiem Forda Galaxy i Volkswagena Sharana (tam sytuacja jest identyczna), ma komorę silnika częściowo schowaną pod podszybiem i deską rozdzielczą, co w połączeniu z dużym silnikiem, jakim jest 2.8 VR6 powoduje, że miejsce na jakiekolwiek czynności serwisowe praktycznie nie istnieje. Poważniejsze naprawy, do jakich zalicza się wymiana sprzęgła, praktycznie zawsze wymagają wymontowania całego zespołu napędowego (silnik i skrzynia biegów), stąd wysoki koszt robocizny.

    Interesującym przypadkiem, również z koncernu Volkswagena są auta z silnikami 1.9 TDI lub 2.0 TDI. Mimo, że budowa silnika i procedura wymiany sprzęgła jest praktycznie identyczna, to koszt robocizny może dość znacznie różnić się pomiędzy danymi modelami. Różnica pomiędzy VW Passatem B5, a Golfem IV może wynikać z innego ustawienia silnika (w Passacie jest on wzdłużnie, w Golfie poprzecznie) – chociaż tu również nie jest to jednoznaczne, ponieważ mechanicy często uważają, że wymiana sprzęgła w aucie z silnikiem wzdłuż jest nawet łatwiejsza. Skąd jednak bierze się różnica między Passatem B5, a A4 B5, które konstrukcyjnie są bliźniacze? Tutaj, chodzić może właściwie tylko wyłącznie o… prestiż marki. Przy Audi, jako pozycjonowanym wyżej w koncernie Volkswagena, łatwiej uzasadnić wysoki koszt naprawy.

    No dobrze, a co w przypadku bardziej wyczynowej wersji tego samego auta – Audi S4? Tutaj koszt wymiany kompletu sprzęgła jest znacznie wyższy. Jeden z zakładów, zajmujących się takimi autami, ustalił cenę na aż 960 złotych. Można to zrozumieć, ponieważ auto jest mocne, prawie sportowe, z napędem na cztery koła i dużym silnikiem 2.7 biturbo. Jednak – jak to wypada w porównaniu z Audi A6 C5, z takim samem silnikiem 2.7 biturbo, o mocy o zaledwie 35 koni mechanicznych mniejszej, gdzie wymiana kosztuje prawie o połowę mniej? Może za to odpowiadać to, że A6 jest autem większym, dzięki czemu dostęp do skrzyni biegów jest łatwiejszy. Kluczowym wytłumaczeniem tej dużej różnicy jest jednak z pewnością literka „S” w nazwie auta, tu historia jest podobna jak w przypadku Passata i A4. Mając wyczynową wersję auta, należy przygotować się na duże wydatki. Widać to również w przypadku innych przykładowych aut, na których temat zawarliśmy informacje w tabeli powyżej. Przygotowując się do wymiany kompletnego sprzęgła w Porsche 924, 944 lub 928 (dawne modele Porsche, powstające przy dużej współpracy Volkswagena) musimy wziąć pod uwagę nie tylko dużą cenę kompletu sprzęgła (powyżej 3000 złotych), ale też wysoki koszt wymiany – w autach tych zastosowano układ transaxle, czyli skrzynia biegów jest przy tylnej osi, a sprzęgło przy silniku. Nie każdy mechanik podejmie się takiej wymiany, a także będzie potrzebował specjalnych narzędzi.

    Równie wysoki koszt wymiany sprzęgła czeka nas właściwie przy każdym aucie wyposażonym w napęd na cztery koła. Praca wtedy jest bardziej czasochłonna i skomplikowana.

    Przeczytaj artykuł Regulacja linki sprzęgła

    Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu
    ALFA ROMEO AUDI BMW CHEVROLET CHRYSLER CITROËN DACIA DAEWOO DAIHATSU FIAT FORD HONDA HYUNDAI ISUZU JAGUAR JEEP KIA LANCIA LAND ROVER LEXUS MAZDA MERCEDES-BENZ MITSUBISHI NISSAN OPEL PEUGEOT PORSCHE RENAULT ROVER SAAB SEAT SKODA SMART SSANGYONG SUBARU SUZUKI TOYOTA VOLVO VW

    Najniższe koszty wymiany sprzęgła – jak je obniżyć?

    Koszt robocizny przy wymianie sprzęgła jest najniższy zazwyczaj przy autach niedużych z silnikami o małej pojemności.

    Niezależnie od samochodu, jaki mamy, koszty samej usługi wymiany sprzęgła można obniżyć nawet o 10% kupując zestaw w naszym sklepie - sprzeglo.com.pl. Lista warsztatów, współpracujących z naszym sklepem

    Jeśli prowadzisz warsztat samochodowy, a jeszcze nie należysz do naszej sieci partnerskiej - koniecznie zobacz naszą strefę mechanika. Współpraca z nami to szereg korzyści.

    Polecane dla Ciebie – zobacz koniecznie:



    Z kategorii – zobacz również:

    Sprzęgła - FAQ

    Jak rozpoznać spalone sprzęgło?
    Spalone sprzęgło najczęściej łatwo rozpoznać, bo generuje bardzo silny zapach. W takim przypadku często układ sprzęgła przestaje działać. Zdarza się, że po ostygnięciu znowu jest gotowy do pracy, jednak na pewno w przyszłości konieczna będzie wymiana.

    Artykuł o spalonym sprzęgle
    Jak dobrać sprzęgło do swojego samochodu?
    Sprzęgła samochodowe różnią się od siebie, w zależności od modelu pojazdu, mocy silnika czy nawet rocznika. Zdaża się, że nawet w tym samym modelu samochodu, z tym samym silnikiem i w tym samym roczniku, fabrycznie stosowano dwa rodzaje sprzęgieł. Dlatego nasi eksperci zawsze weryfikują zamówienia przy użyciu numeru VIN. Dzięki temu unikamy pomyłek.

    Możesz znaleźć sprzęgło do swojego samochodu korzystając z wyszukiwarki dostępnej na górze każdej strony w naszym sklepie, lub wyszukując po modelu samochodu tutaj.
    Czy lepiej wymienić sprzęgło kompletne czy też poszczególne części sprzęgła?
    Wymiana sprzęgła to często spory wydatek. Dlatego wielu kierowców zastanawia się czy lepiej wymienić tylko uszkodzoną część - np. tarczę sprzęgła czy też cały komplet.

    Krótko mówiąc zakup i wymiana zestawu sprzęgła jest tańszym i rozsądniejszym rozwiązaniem w dłuższej perspektywie czasu. Sprzęgło kompletne jest tańsze niż wszystkie części zakupione osobno. Dodatkowo kompleksowa naprawa pozwoli uniknąc dodatkowych kosztów w niedalekiej przyszłości związanych z robocizną.

    Znajdź zestaw sprzęgła do swojego samochodu tutaj
    Ile kosztuje wymiana sprzęgła?
    Koszt wymiany sprzęgła zależy od danego modelu auta, jakości wybranych części i ilości uszkodzonych elementów. Zachęcamy do kontaktu z naszym sklepem w celu wyceny części. Do kosztu części należy dodać koszt samej usługi. Ona zależy od danego warsztatu.





cert-image
logo

Chcesz otrzymać bezpłatną ofertę części dedykowaną numerowi VIN Twojego auta? Podaj poniższe dane!

RODZAJ CZĘŚCI*
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.

Zapytaj o produkt

W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN

* Pole wymagane

Pomyślnie dołączyłeś do programu.