ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Redirecting...
Produkty
fabrycznie nowe
Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.
Gwarancja
24 miesiące
Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.
Darmowa
wysyłka
Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.
Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.
30 dni
na zwrot
Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.
Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.
Rabat 10%
na montaż
Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.
Sprawdź listę warsztatów.
Skrzynia biegów DSG, czyli Direct Shift Gearbox, to zautomatyzowana skrzynia z dwoma sprzęgłami. Jej główną zaletą jest tak szybka, że prawie niezauważalna zmiana biegów. Pierwsza skrzynia DSG, która oprócz zaawansowanej konstrukcyjnie skrzyni biegów, posiadała także innowacyjny moduł sprzęgła, powstałe we współpracy kilku producentów: BorWarner, Schaeffler, IAV i VAG. Moduł sprzęgła w tej konstrukcji łączył w jednej obudowie dwie tarcze sprzęgła, współpracujące ze sobą dla możliwości błyskawicznej zmiany biegów. Jedno sprzęgło odpowiada za obsługę biegów parzystych, a drugie - nieparzystych. Podczas gdy samochód porusza się na przykład na drugim biegu, skrzynia ładuje już bieg trzeci, co w momencie zmiany przekłada się na błyskawiczną reakcję. Napęd przerzucany jest z jednego sprzęgła na drugie. Nie dziwi więc fakt, że pomysł na skrzynię dwusprzęgłową zrodził się podczas szukania sposobów na zwiększenie osiągów aut sportowych już w latach osiemdziesiątych.
Zastosowanie skrzyni biegów DSG zwykle pozwala uzyskać wyższą dynamikę przy niższym zużyciu paliwa. Zmiana biegu zazwyczaj nie jest odczuwalna, nie czuć przy niej bezwładności przy dodaniu gazu, jak to miejsce często przy tradycyjnych skrzyniach automatycznych. Wpływa to znacząco na dynamikę i komfort jazdy.
Przekładnia DSG oferuje także funkcję manualnej zmiany biegów, a samochody wyposażone w ten element mają zazwyczaj także dodatkowe tryby jazdy. Pracując w trybie standardowym, skrzynia DSG nastawiona jest na osiągnięcie jak najniższego spalania, zmianiając biegi w górę bardzo wcześnie, z kolei w trybie sportowym reaguje dużo bardziej dynamicznie.
Rozróżniamy dwa typy skrzyń DSG: działające ze sprzęgłami mokrymi i suchymi. Sprzęgło DSG mokre jest zdolne do przeniesienia wyższego momentu obrotowego, podczas gdy skrzynia biegów DSG pracująca ze sprzęgłem suchym dedykowana jest słabszym jednostkom napędowym.
Praca skrzyń DSG to rewolucyjne rozwiązanie w układach przenoszenia napędu. Skrzynie DSG pracują dużo płynniej niż skrzynie manualne, a do tego wszystkiego zmniejszają spalanie oraz emisję spalin. Ponadto nie odczujemy spadku mocy auta, tak jak w klasycznych - hydraulicznych skrzyniach automatycznych. Wszystko to sprawia, że skrzynia DSG opinie pozytywne ma pośród kierowców ceniących sobie dynamiczną jazdę. Jednocześnie, niestety koszty produkcji oraz późniejszej eksploatacji bywają dość wysokie. W ramach rutynowej eksploatacji istotna jest regularna wymiana oleju w skrzyni, w mechatronicznym układzie sterowania, a także w niektórych wypadkach w sprzęgle (w zależności od typu sprzęgła). Warto także obserwować zużycie koła dwumasowego i zadbać o jego wymianę w wypadku usterki, a także wymieniać moduł sprzęgła po jego nadmiernym zużyciu. Brak odpowiedniego serwisowania może sprawić, że skrzynia DSG odmówi posłuszeństwa po mniej niż 150 - 250 tys. km przebiegu.
Choć skrzynie dwusprzęgłowe nazywane DSG, PDK, czy S Tronic to najbardziej rozpowszechniona tego typu konstrukcja w pojazdach koncernu VAG, tego typu przekładnie znajdziemy również w Fordach, Fiatach, Alfach Romeo czy Renault. I chociaż skrzynie dwusprzęgłowe mające zastosowanie w pojazdach innych marek mogą różnić się konstrukcją, podstawowa koncepcja zakłada współpracę z kołem dwumasowym i modułem sprzęgła. Oba te elementy, wraz z upływem czasu, podlegają wymianie.
Awaria skrzyni DSG jednoznacznie zdiagnozowana może być tylko przez specjalistę. Należy pamiętać, że skrzynia DSG jest najbardziej skomplikowana z wszystkich typów skrzyń biegów. Wraz z dwoma sprzęgłami, ze skrzynią DSG współpracuje także wspomniane wcześniej koło dwumasowe. Jest to niezbędny element, konieczny w zastosowaniu ze względu na przenoszenie bardzo wysokiego momentu obrotowego wynikającego z charakterystyki pracy silnika ze skrzynią DSG. Przy kompleksowej naprawie lub wymianie skrzyń DSG, najczęściej konieczna jest też wymiana właśnie dwumasy oraz sprzęgieł, co przy jednej usłudze może być dość kosztowne.
Warto jednak pamiętać, że serwis w obrębie skrzyni DSG jest zazwyczaj wyżej wyceniany niż naprawa klasycznych automatycznych skrzyń biegów. Wynika to z faktu konieczności użycia specjalistycznych narzędzi oraz większej wiedzy i doświadczenia mechanika. W związku z tym, często najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wymiana kompletu wszystkich elementów jednocześnie w cenie jednej robocizny.
Aby przedłużyć żywotność przekładni dwusprzęgłowych DSG i tym samym odsunąć w czasie kosztowną wymianę, należy pamiętać o kilku krokach prawidłowej eksploatacji tego elementu. Podstawową sprawą jest regularna wymiana oleju oraz filtra oleju - producent zaleca wymianę co około 60 tysięcy przejechanych kilometrów. Wymiana oleju i jego filtra to w zasadzie klucz do maksymalnego wydłużenia żywotności skrzyni biegów DSG.
Podczas jazdy, wszystkie automatycznie skrzynie biegów są poddawane bardzo wysokim temperaturom. Olej, służący do smarowania i chłodzenia, z czasem ze względu na wysokie temperatury przestaje spełniać swoje zadanie w wystarczający sposób. Mając to na uwadze, niektórzy kierowcy decydują się na zmianę oleju i filtra oleju już co 30 tysięcy przebytych kilometrów. Takie zapobiegawcze działanie, choć może wydawać się nazbyt ostrożnym, jest tańszym rozwiązaniem niż naprawa uszkodzonej skrzyni DSG.
Dwusprzęgłowej skrzyni biegów nie sprzyja również jazda na tzw. półhamulcu oraz na neutralu - także w trakcie holowania. Zmiany kierunku jazdy należy wykonywać jedynie po pełnym zatrzymaniu pojazdu. Skrzynia może ulec zniszczeniu jeśli auto przy zmianie położenia z D na R będzie w ruchu.
Skrzynie DSG to zaawansowane układy wymagające prawidłowej eksploatacji - w zamian za rozsądne użytkowanie odwdzięczą się wieloma kilometrami wygodnej, dynamicznej jazdy.
Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji w godzinach:
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku,
8:00-14:00 w soboty.
Jeśli nie odbierzemy, na pewno oddzwonimy!
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku, 8:00-14:00 w soboty.
22 251 23 27Informujemy, że w celu poprawienia jakości obsługi Klienta rozmowy telefoniczne mogą być rejestrowane. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wiadomości e-mail. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności dotyczącej kontaktów mailowych i telefonicznych..
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN.
Wyślij do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy.
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzeglo.com.pl, z siedzibą w Warszawie przy Al. Krakowskiej 173, w celu odpowiedzi na moją wiadomość poprzez e-mail.
* pole wymagane
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
LUB
załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu
Wybierz rodzaj części
Niepoprawny adres e-mail
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za wysłanie formularza.
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN
* Pole wymagane
Twój komentarz został dodany i będzie widoczny jak tylko zatwierdzi go moderator.
Pomyślnie dołączyłeś do programu.