ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Redirecting...
Produkty
fabrycznie nowe
Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.
Gwarancja
24 miesiące
Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.
Darmowa
wysyłka
Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.
Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.
30 dni
na zwrot
Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.
Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.
Rabat 10%
na montaż
Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.
Sprawdź listę warsztatów.
Oryginalne sprzęgła i koła dwumasowe do Skoda Octavia 2 Kombi do 50% taniej niż w ASO. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na bezpłatny zwrot. Sprawdź ofertę.
Marka: SKODA
Model: SKODA OCTAVIA
Generacja: Skoda Octavia 2 Kombi
Kod generacji: (1Z5)
Roczniki generacji: (2004-2013)
Skoda to czeska marka samochodów, będąca obecnie w rękach Volkswagena. Jednym z modeli, które osiągnęły niesamowicie wysoką popularność w Polsce, była Skoda Octavia. Jej druga generacja przez pewien czas była najlepiej sprzedającym się pojazdem osobowym w kraju. Dostępne były wersje nadwozia liftback oraz kombi. Jak przystało na auto, do którego produkcji rękę przykładała firma VW, mamy ogromną gamę silników, od małych 1.2 TSI i 1.4 MPI, aż do jednostek dwulitrowych, o mocy równych 200 koni mechanicznych. Auta były bardzo dobrze wyposażone. W standardzie mieliśmy choćby podgrzewane lusterka, szyby elektryczne i centralny zamek. Jako opcję, w wyższych wersjach wyposażenia, można było pokusić się o system klimatyzacji, dodatkowe halogeny przednie, czy komputer pokładowy.
Auto oferowane było ze skrzynią manualną, automatyczną, oraz DSG. Ta pierwsza występowała ze sprzęgłem ciernym, sterowanym za pomocą hydraulicznego wysprzęglika z siłownikiem, oraz pompką przy pedale w kabinie. Wiele modeli, zależnie od rodzaju silnika, miało koła dwumasowe, o tym jednak za chwilę. W kategoriach powyżej znaleźć można kompletny zestaw części, ze śrubami oraz uszczelniaczem wału korbowego włącznie. Warto wymienić go podczas remontu sprzęgła, aby mieć spokój z wyciekami oleju na kolejne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Nie wszystkie wersje silnikowe Octavii II posiadały tak zwaną dwumasę. Występowała ona przede wszystkim z silnikami diesla, ponieważ to właśnie wtedy wydaje się ona najbardziej potrzebna i pożądana. Potrafi bowiem łagodnie przenosić moment obrotowy na koła, wygładzać szarpnięcia i eliminować drgania. Co ciekawe, koło dwumasowe znaleźć można też przy silnikach benzynowych w tym modelu, jednak nie wszystkich. Dwumas otrzymały przede wszystkim silniki turbodoładowane (benzynowe), takie jak 1.2 TSI czy 1.8 TSI, a także wersja 2.0 RS.
Jeśli słyszymy głuchy łomot spod maski w czasie odpalenia lub/i gaszenia silnika, czy pracy na wolnych obrotach, oprócz tego auto wpada w drgania i nieprzyjemnie szarpie podczas jazdy, to oznacza uszkodzenie koła dwumasowego. Pierwsze objawy mogą nie być tak intensywne, wobec tego łatwo je pomylić, na przykład z uszkodzeniem poduszek silnika.
Jeśli doszło do jakiegoś uszkodzenia, bądź sprzęgło po prostu się zużyło, będziemy musieli zapłacić nawet do tysiąca złotych za naprawę. Mowa o cenie samej robocizny, wobec czego najlepiej jest wymienić od razu wszystkie elementy, zwłaszcza gdy posiadamy w naszej Octavii dwumasę. Będziemy mieli spokój na lata, ponieważ części sprzęgła zużywają się równomiernie w miarę upływu kilometrów. Oprócz tego zakup od razu całego kompletu wyjdzie sporo taniej. Starajmy się nie wymieniać podzespołów po jednym lub kilka, by zaoszczędzić. Jeśli po kilku bądź kilkunastu tysiącach kilometrów dojdzie do kolejnej awarii, będziemy musieli zapłacić pełną cenę za robociznę jeszcze raz, bo dostać się do przestrzeni sprzęgła wcale nie jest łatwo.
Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji w godzinach:
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku,
8:00-14:00 w soboty.
Jeśli nie odbierzemy, na pewno oddzwonimy!
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku, 8:00-14:00 w soboty.
22 251 23 27Informujemy, że w celu poprawienia jakości obsługi Klienta rozmowy telefoniczne mogą być rejestrowane. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wiadomości e-mail. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności dotyczącej kontaktów mailowych i telefonicznych..
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN.
Wyślij do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy.
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzeglo.com.pl, z siedzibą w Warszawie przy Al. Krakowskiej 173, w celu odpowiedzi na moją wiadomość poprzez e-mail.
* pole wymagane
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
LUB
załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu
Wybierz rodzaj części
Niepoprawny adres e-mail
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za wysłanie formularza.
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN
* Pole wymagane
Twój komentarz został dodany i będzie widoczny jak tylko zatwierdzi go moderator.
Pomyślnie dołączyłeś do programu.