SPRZĘGŁO I KOŁO DWUMASOWE DO VW GOLF 4 LIFTBACK

Marka VWWybierz silnik VW Golf 4 Liftback (1J1) (1997-2005):

Sprawdź cenę sprzęgła do VW Golf 4 Liftback

Sprzęgła i dwumasowe / sztywne koła zamachowe do VW Golf 4 Liftback

Oryginalne sprzęgła i koła dwumasowe do VW Golf 4 Liftback do 50% taniej niż w ASO. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na bezpłatny zwrot. Sprawdź ofertę.


Sprzęgło VW Golf 4 Liftback

Marka: VW
Model: VW GOLF
Generacja: VW Golf 4 Liftback
Kod generacji: (1J1)
Roczniki generacji: (1997-2005)



Golfy to bardzo popularne modele pojazdów ze stajni Volkswagena. Zwłaszcza Golf IV zapisał się pozytywnie w naszej krajowej historii. Produkowany od 1997 do 2006 roku przyciągnął całą rzeszę zwolenników. Nie posiadał on już wielu bolączek swojego poprzednika, czyli Golfa III. Być może nie rzucał na kolana wyglądem lub ilością funkcji i gadżetów w kabinie, ale za to był solidnym autem, na które można było liczyć. W standardzie było wspomaganie kierownicy, poduszki powietrzne, klimatyzacja. Silniki zaczynały się od oszczędnych i małolitrażowych jednostek 1.4, aż do ponad 3-litrowych smoków, o mocy prawie 250 KM. Najpopularniejszym silnikiem był jednak zdecydowanie poczciwy diesel 1.9 TDI.

Sprzęgło do VW Golfa IV

W samochodzie, przy skrzyni manualnej, stosowano zwyczajne sprzęgło cierne, takie same jak we wszystkich innych pojazdach. Co jednak zasługuje na uwagę, zrezygnowano już ze sterowania linką, stosując układ w pełni hydrauliczny. Wśród części dostępnych na stronie znajduje się komplet elementów zamiennych hydrauliki, a więc pompka oraz siłownik. Oprócz tego dostępne są łożyska oporowe, dociski, śruby, można zamówić także uszczelniacz wału korbowego, którego zawsze warto wymienić, gdy już remontujemy sprzęgło.

Koło dwumasowe w VW Golfie IV

W przypadku Golfa 4 koło dwumasowe dostępne było tylko w wersji z silnikami diesla, w tym z najpopularniejszym motorem wysokoprężnym 1.9 TDI. Zastosowano je, by zwiększyć komfort jazdy, łagodząc szarpnięcia pochodzące z układu napędowego i silnika. Dzięki nim, mimo bardzo wysokiego momentu obrotowego generowanego przez silniki dieslowskie, znacznie zredukowane są wibracje, a w czasie ruszania i zmiany biegów o wiele trudniej o szarpnięcie samochodem. Niestety dwumasy zużywają się z czasem, powodując szarpanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu, drgania karoserii, a także specyficzny głuchy łomot pod maską. Możemy także odczuwać wibracje na pedale sprzęgła.

VW Golf IV - zestawy sprzęgła z kołem dwumasowym

Gdy przychodzi czas na wymianę sprzęgła w naszym Volkswagenie, ponieważ zaczęło się ono ślizgać, lub wszystko wskazuje na uszkodzoną dwumasę, najlepszym wyjściem z sytuacji jest wybór kompletnego zestawu części zamiennych. Ponieważ sprzęgło jest mechanizmem złożonym, a wszystkie jego podzespoły zużywają się równomiernie, najbardziej opłacalne jest wymienienie ich wszystkich naraz. Inaczej ryzykujemy, że po przejechaniu kilku kolejnych tysięcy kilometrów znów spotka nas jakaś awaria, tym razem innego elementu mechanizmu. Ponieważ ceny robocizny mogą być tutaj bardzo wysokie, najlepiej wymienić kompletne sprzęgło na nowe za jednym razem. Oprócz tego kupując komplet płacimy mniej, niż gdybyśmy zamawiali wszystkie elementy osobno.



Popularne części do VW GOLF 4 LIFTBACK