AUDI - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka AUDIWybierz model AUDI:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do Audi

Wszystkie modele alfabetycznie



Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w Audi

Audi to marka premium należąca do koncernu Volkswagen AG. Ma ona ugruntowaną pozycję na rynku od lat konkurując z Mercedesem i BMW o klienta z bogatej klasy średniej. Jej pojazdy odznaczają się nowoczesnymi rozwiązaniami, zgodnie z hasłem marki "przewaga dzięki technice", które zapewnić mają doskonałe osiągi, komfort i bezpieczeństwo. Z fabryk Audi wyjeżdżają obecnie modele kompaktowe premium (A1 i A3), samochody klasy średniej (A4), luksusowe limuzyny (A6 i A8), oraz SUVy (Q3, Q5, Q6, Q7, Q8).

Czy w Audi można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

Wiele z modeli Audi wyposażonych było w dwumasowe koła zamachowe. Poza niewątpliwymi zaletami takiego rozwiązania, czyli zwiększeniem komfortu jazdy i trwałości niektórych elementów podwozia, ma ono jedną zasadniczą wadę. Koło dwumasowe z czasem ulega zużyciu i konieczna jest jego wymiana, która zwykle jest dość kosztowna. W starszych pojazdach cena zakup koła dwumasowego i jego wymiany może osiągnąć dość znaczącą część wartości samochodu.

Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zakupienie zestawu do konwersji z jednomasowego na dwumasowe koło zamachowe. W skład zestawu wchodzi sztywne koło zamachowe, które montuje się zamiast dwumasowego, jest to wymiana jednorazowa, wystarczająca na cały okres życia samochodu. Poza tym w skład zestawu do konwersji wchodzi także sprzęgło z tarczą wyposażoną w tłumik drgań skrętnych, którego tarcze do kół dwumasowych nie posiadają, ponieważ takowy tłumik znajduje się wewnątrz koła. Przy kolejnej wymianie sprzęgła nie musimy się martwić o stan koła zamachowego.

Samochody Audi w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

Najpopularniejszymi na rynku modelami Audi są A3, A4 i A6. A3 to samochód kompaktowy klasy premium dzielący płytę podłogową z VW Golfem, odznaczający się jednak lepszym wyposażeniem i wykonaniem od Volkswagena, w odróżnieniu od większych modeli Audi ma silnik umieszczony poprzecznie, a nie wzdłużnie. Model A4 to luksusowy samochód klasy średniej, pozycjonowany w portfolio koncerny nieco wyżej od VW Passata, chociaż poza Passatem B5 nie dzieli z nim płyty podłogowej. A6 natomiast to luksusowa limuzyna która znajduje się powyżej A4, a poniżej największego modelu A8. 

Do modelu A3 pierwszej generacji (produkowanej od 1996 do 2003 roku) konwersje dostępne są do silników 1.8T i 1.9 TDI, natomiast do drugiej generacji do silników 1.6 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI i benzynowego 2.0 FSI oraz 3.2 VR6.

W Modelu A4 B5 możemy wymienić dwumasowe koło zamachowe na jednomasowe w benzynowych jednostkach 1.6, 1.8, 1.8 T, 2.4, 2.6 i 2.8  oraz w wysokoprężnych 1.9 TDI i 2.5 TDI. Do generacji B6 dostępne są dla silników benzynowych 1.6, 1.8T, 2.0, 2.0 FSI, 2.4, 3.0, oraz tak jak poprzednio do 1.9 TDI i 2.5 TDI. W przypadku B7 są to 1.6, 1.8 T, 2.0, 2.0 TFSI, 3.0, 3.2 TFSI, oraz wysokoprężne 1.9 TDI, 2.0 TDI i 2.5 TDI. Dla B8 zestawy dostępne są do 1.8 TFSIi 3.2 TFSI, oraz do 2.0 TDI. 

W przypadku A6 C4 wymiana może dotyczyć benzynowych silników 1.8, 2.0, 2.0 16v, 2.3, 2.6, 2.8 i 4.2, a także modelu S6, a w przypadku silników wysokoprężnych 1.9 i 2.5 TDI. Dla modelu C5 są to 1.8, 1.8 T, 2.0, 2,4, 2,7 T, 2.8, 3.0 i model S6, oraz tradycyjnie 1.9 i 2.5 TDI. Model C6 to natomiast wysokoprężne 2.0 TDI, 2.7 TDI i 3.0 TDI, oraz benzynowe 2.0 TFSI, 2.4, 2.7, 2.8 FSI, 3.2 FSI.

Kup oryginalne koło jednomasowe do Audi do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na bezpłatny zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło audi


Popularne części do AUDI






ALFA ROMEO   <<     AUDI    >>    BMW