BMW - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka BMWWybierz model BMW:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do BMW

Wszystkie modele alfabetycznie



Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w BMW

BMW to niemiecki producent samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium. Samochody BMW z założenia mają łączyć w sobie luksus ze sportowym zacięciem i wysokimi osiągami. Tym połączeniem marka wyróżnia się na tle konkurencji, którą głównie stanowi Mercedes, Audi i Lexus. W ofercie tego producenta z Bawarii znajdziemy luksusowe kompakty (BMW serii 1 i 2), klasy średniej (seria 3) i większe luksusowe limuzyny (seria 5 i seria 7). W ostatnich latach BMW poszerzyło swoją ofertę także o liczne SUVy, coupe-SUVy i crossovery. Wszystkie te modele jednak mają zapewniać komfort połączony ze świetnym prowadzeniem i wysokimi osiągami, zgodnie z hasłem marki "radość z jazdy".

Czy w BMW można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

Ze względu na dbałość o komfort podróżowania BMW już od wielu lat montuje w swoich samochodach dwumasowe koła zamachowe. Rozwiązanie to ma zniwelować przenoszenie drgań silnika na karoserię. Dzieje się to za sprawą umieszczonego w kole zamachowym tłumika drgań skrętnych, o wiele skuteczniejszego niż umieszczany w tarczy sprzęgłowej w rozwiązaniu tradycyjnym.

Wadą tego rozwiązania jest zużywanie się tłumika drgań, co prowadzi do konieczności wymiany koła zamachowego na nowe. Trwałość koła dwumasowego jest mniejsza jeżeli kierowca ma dynamiczny, agresywny styl jazdy, a w szczególności w samochodach z podniesioną w stosunku do fabrycznej mocą. Dlatego takie kosztowne wymiany mogą się w BMW zdarzać dość często. Rozwiązaniem jest zastosowanie zestawu do konwersji z dwumasowego na jednomasowe koło zamachowe, w którego skład wchodzi sztywne koło które montuje się zamiast dwumasowego, oraz sprzęgło z tarczą z tłumikiem drgań skrętnych.

Samochody BMW w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

Najpopularniejsze modele BMW to mniejsze z oferowanych przez producenta modele. Jest to kompaktowa seria 1, seria 3 zaliczana do klasy średniej, większa, bardziej luksusowa seria 5 i SUV X3.

W serii 1 (E87/E81/E82 - różne wersje nadwoziowe) konwersji możemy dokonać w odmianach wysokoprężnych 116D (1.6), 118D (1.8) i 120D (2.0), oraz benzynowych 116 I, 118 I, 120 I oraz 130 I.

W przypadku serii 3 pierwsze koła dwumasowe pojawiły się już w modelu E30, gdzie mogliśmy je spotkać w modelach 318 IS i 325 E (benzynowe) oraz 324 D i 324 TD (diesel). W następcy oznaczonym E36 są to wersje 318 IS, 320 I, 323 I, 325 I, 328 (benzynowe) oraz w wysokoprężnych 325 TD i 325 TDS. Kolejna generacja serii 3 to E46, w tym modelu konwersje dostępne są do odmian 316 I, 318 I, 320 I, 323 I, 325 I, 325 XI, 328 I, 330 I, 330 XI (benzynowe), oraz wysokoprężnej 320 D. W następcy E46 oznaczonym E90 dwumasę spotkamy w wersjach 316 I, 318 I, 320 I, 320 SI, 320 XD, 323 I, 325 I, 330 i (benzynowe), oraz w 318 D i 320 D (diesel).

Równie wcześnie, bo w modelu E34 koła dwumasowe pojawiają się w serii 5, w tym modelu znajdziemy je w wersjach benzynowych 518 I, 520 I, 525 I, 525 IX, oraz w wysokoprężnych 524 TD, 525 TD i 525 TDS. W następcy, oznaczonym E39 konwersji możemy dokonać w wersjach benzynowych 520 I, 523 I, 525 I, 528 I, 530 I oraz wysokoprężnych 520 D, 525 TD, 525 TDS. Kolejny model serii 5 nosił oznaczenie E60, w nim wymienić koło dwumasowe na jednomasowe możemy w wersjach 520 I, 523 I, 525 I, 530 I (benzynowe) oraz wysokoprężnym 520 D.

W pierwszej generacji SUVa X3 (E83) dwumasę możemy zamienić na sztywne koło w wersjach z silnikami benzynowymi 2.0 i (150 KM), 2.5 I (192 KM lub 218 KM) lub wysokoprężnymi 1.8 D (143 KM) i 2.0 D (177 KM). Kolejna generacja oznaczona jako F25 może zostać poddana takiemu zabiegowi w wersjach z silnikiem 18 D o mocy 136 lub 144 koni mechanicznych.

Kup oryginalne koło jednomasowe do BMW do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na bezpłatny zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło bmw


Popularne części do BMW






AUDI   <<     BMW    >>    CITROEN