FORD - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka FORDWybierz model FORD:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do Forda




Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w Fordzie

Legendarna marka Ford to nie tylko synonim prestiżu, ale także nowoczesnego designu oraz wysokiego komfortu podróżowania. Założycielem tego amerykańskiego przedsiębiorstwa był nie kto inny jak człowiek instytucja – Henryk Ford, który w 1903 r. wraz z innymi inwestorami otworzył Ford Motor Company z siedzibą w Detroit. Firma jako jedna z pierwszych na świecie wprowadziła taśmową (masową) produkcję samochodów w fabryce Dearborn. Oprócz tego koncentrowała w swoich rękach cały łańcuch logistyczny oraz wszelkie surowce niezbędne do produkcji automobili. Nie sposób nie wspomnieć o fordowskim modelu T z 1908 r., który został symbolem motoryzacji oraz synonimem masowej produkcji, której produkty stały się dostępne dla amerykańskiego robotnika na początku XX w. Współcześnie Ford to pojazdy znane z komfortu oraz stosowania wielu nowinek technicznych. Co ciekawe, na rynku europejskim są to samochody o dość dobrym stosunku ceny do oferowanej jakości, co czyni je jednymi z najchętniej kupowanych.

Czy w Fordach można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

Samochody Ford podobnie jak inne marki stosują w swoich pojazdach silniki diesla oraz mocne jednostki benzynowe. W związku z tym, że w ciągu ostatniej dekady normy dotyczące emisji spalin zostały zaostrzone to popularne ropniaki musiały przejść modernizację, aby mogły w sposób legalny trafić na rynek. Dbałość producentów o ekologię przy użyciu nowatorskich rozwiązań przyczyniła się do zastosowania bardziej zaawansowanych konstrukcji. Oczywiście osiągi znacznie poprawiły się i są praktycznie takie same jak w przypadku silnika benzynowego. Mimo to obciążenia generowane przez jednostkę napędową wymagają ujarzmienia przez wprowadzenie dwumasowego koła zamachowego (DKZ) wraz z konfiguracją układu sprzęgłowego. Dzięki temu silnik jest lepiej chroniony, a kultura jego pracy zachowana.

Taka skomplikowana konstrukcja generuje koszty, których zdecydowana większość kierowców nie lubi. Dlatego też w wybranych modelach Forda można dokonać konwersji z dwumasy na sztywne koło zamachowe. Typowe objawy usterki DKZ to sztywne sprzęgło, silne drgania jednostki, hałas oraz metaliczny dźwięk podczas gaszenia silnika, a w skrajnych przypadkach uszkodzenie skrzyni biegów. W takiej sytuacji coraz więcej mechaników proponuje wdrożenie alternatywnego rozwiązania jakim jest sztywne koło zamiast dwumasy. Jest to tańszy sposób na naprawę auta, ponieważ nie wymaga wymiany całego systemu sprzęgła z tarczą, DKZ i innymi elementami mechanicznymi. Rozwiązaniem problemu jest zestaw konwersji na koło jednomasowe, który umożliwia wymianę pojedynczych elementów układu zamiast całego kosztownego kompletu. Zestaw konwersji na sztywne koło to w pewnym sensie sztywne koło dwumasowe, ponieważ budowa tarczy sprzęgłowej jest dodatkowo wzmocniona, co czyni ją odporniejszą na przeniesienie wysokiego momentu obrotowego na skrzynię i dalsze fragmenty układu napędowego. Zamachowe koło jednomasowe to interesujące rozwiązanie w przypadku wielu pojazdów wyposażonych w silnik diesla.

Samochody Ford, w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

W przypadku Forda sprawa wydaje się jasna, gdyż wiele jednostek nadaje się do zamiany dwumasy na sztywne koło jednomasowe. Nasz sklep oferuje właścicielom samochodów szereg rozwiązań, które pozwolą znacznie obniżyć koszty naprawy.

Koło jednomasowe zamiast dwumasowego można z powodzeniem zamontować w takich modelach jak: Focus, Mondeo, S-Max, Galaxy, C-Max czy Transit. Dobrą wiadomością jest to, iż popularny silnik TDCI również posiada możliwość przeprowadzenia konwersji. Poniżej znajduje się lista modeli i silników zdatnych do zamontowania zestawu:

  • Ford Focus MK1 liftback (DAW, DBW) prod. 1998-2007: 1.8 TDCi (100 i 115 KM).
  • Ford Focus MK1 kombi (DNW) prod. 1999-2007: 1.8 TDCi (100 i 115 KM).
  • Ford Focus MK1 sedan (DFW) prod. 1999-2007: 1.8 TDCi (100 i 115 KM).
  • Ford Focus C-Max prod. 2003-2007: 1.6 TDCi (90 i 109 KM), 1.8 TDCi (115 KM), 2.0 TDCi (136 KM), 1.8 (120 KM), 2.0 (145 KM).
  • Ford Focus MK2 liftback (DA, HCP) prod. 2004-2012: 1.6 TDCi (90 i 109 KM), 1.8 TDCi (115 KM), 2.0 TDCi (133 i 136 KM), 2.0 (145 KM), 2.5 ST (225 KM).
  • Ford Focus MK2 kombi (DA) prod. 2004-2012: 1.6 TDCi (90, 109, 110 KM), 1.8 TDCi (115 KM), 2.0 TDCi (133 i 136 KM), 2.0 (145 KM).
  • Ford Focus MK2 sedan (DB) prod. 2005-obecnie: 1.6 TDCi (90 i 109 KM), 1.8 TDCi (115 KM), 2.0 TDCi (136 KM), 2.0 (145 KM).
  • Ford Focus MK2 cabrio prod. 2006-2012: 2.0 TDCi (136 KM), 2.0 (145 KM).
  • Ford Focus MK3 liftback prod. 2010-obecnie: 1.6 TDCi (95 i 115 KM), 1.6 TDCi ECOnetic (105 KM).
  • Ford Focus MK3 kombi prod. 2010-obecnie: 1.6 TDCi (95 i 115 KM,) 1.6 TDCi ECOnetic (105 KM).
  • Ford Focus MK3 sedan prod. 2010-obecnie: 1.6 TDCi (95 i 115 KM).
  • Ford Mondeo MK3 liftback (B5Y)/kombi (BWY)/ sedan (B4Y) prod. 2000-2007: 2.0 TDCi (130 KM), 1.8 16V (125 KM), 1.8 16V (110 KM), 2.0 16V TDDi/TDCi (115 KM), 2.0 16V (146 KM), 2.0 16V DI/TDDi/TDCI (90 KM).
  • Ford Mondeo MK4 (BA7) liftback/ kombi /sedan prod. 2007-2015: 1.8 Tdci (100 i 125 KM), 2.0 TDCi (115, 130, 140 KM), 2.0 (145 KM), 2.5 (220 KM).
  • Ford S-Max MK1 (WA6) prod. 2006-2014: 1.8 TDCi (125 KM), 2.0 TDCi (115, 130, 140 KM), 2.0 (145 KM), 2.0 Flexifuel (145 KM), 2.5 ST (220 KM).
  • Ford Galaxy MK1 (WGR) prod. 1995-2006: 1.9 TDI (90, 110, 115, 130, 150 KM).
  • Ford Galaxy MK2 (WA6) prod. 2006-2015: 1.8 TDCi (100 i 125 KM), 2.0 TDCi (115, 130, 136, 140 KM), 2.0 (145 KM).
  • Ford C-Max (DM2) prod. 2007-2010: 1.6 TDCi (90, 101, 109 KM), 1.8 TDCi (115 KM), 2.0 TDCi (133 i 136 KM).
  • Ford C-Max II (DXA/CB7/CEU) prod. 2010-obecnie: 1.6 TDCi (95 I 115 KM).
  • Ford Transit MK5 platforma (FM, FN) prod. 2000-2006: 2.4 DI (75 i 120 KM), 2.4 TDE (115 i 125 KM).
  • Ford Transit MK5 autobus (FD, FB, FS, FZ, FC) prod. 2000-2005: 2.4 DI (75, 90, 120 KM), 2.4 TDE (115 I 125 KM), 2.4 TDCi (137 KM).
  • Ford Transit MK5 dostawczy (FA) prod. 2000-2006: 2.4 TDCi (137 KM), 2.4 DI (75, 90, 120 KM), 2.4 TDE (115 i 125 KM).
  • Ford Transit Connect MK1 dostawczy (P65, P70, P80) prod. 2002-obecnie: 1.8 TDCi (90 KM).
  • Ford Transit MK6 platforma (FM, FN) prod. 2006-2014: 2.4 TDCi (100, 115, 140 KM), 2.4 TDCi 4x4 (140 KM).
  • Ford Transit MK6 autobus (FD, FB, FS, FZ, FC) prod. 2006-obecnie: 2.4 TDCi (100, 115, 140 KM), 2.4 TDCi 4x4 (140 KM).
  • Ford Transit MK6 dostawczy (FA) prod. 2006-obecnie: 2.4 TDCi (100, 115, 140 KM), 2.4 TDCi 4x4 (140 KM).

Ford Transit Custom dostawczy prod. 2012-obecnie: 2.2 TDCi (125 KM).

Kup oryginalne koło jednomasowe do Forda do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na bezpłatny zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło ford


Popularne części do FORD






FIAT   <<     FORD    >>    HYUNDAI