MERCEDES - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka MERCEDESWybierz model MERCEDES:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do Mercedesa

Wszystkie modele alfabetycznie



Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w Mercedesie

Mercedes to niemiecka marka zajmująca się produkcją samochodów osobowych segmentu premium, samochodów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Przez lata zdobywała renomę marki produkującej pojazdy o legendarnej wręcz trwałości i niezawodności połączonej z niezwykle wysokim komfortem jazdy. Tańsze modele Mercedesa często wykorzystywane były jako taksówki, pokonując często ogromne przebiegi bez konieczności poważnych napraw. Mercedes wytwarza także samochody dostawcze (Vito, Citan, Sprinter) i pick-upa (Klasa X), które także są bardzo wytrzymałe mechanicznie, chociaż niektóre z modeli miały poważne problemy z korozją. Obecnie Mercedes oferuje samochody od luksusowych kompaktów (Klasa A), przez samochody klasy średniej (Klasa C, Klasa E), aż po luksusowe limuzyny (Klasa S) i SUVy (GLA, GLS), oraz samochody sportowe (SL, GT).

Czy w Mercedesie można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

Mercedes od zawsze stawiał na wysoki komfort podróżnych w swoich pojazdach, dlatego od wielu lat stosuje dwumasowe koła zamachowe. Zmniejszają one wibracje karoserii pochodzące od drgań silnika. Są one redukowane przez tłumik drgań skrętnych znajdujący się wewnątrz dwumasowego koła zamachowego.

Niestety rozwiązanie takie nie jest pozbawione wad. Podstawową jest zużywanie się tłumika drgań w dwumasowym kole zamachowym. Koło ze zużytym tłumikiem należy wymienić na nowe, a szczególnie w Mercedesie koło takie jest bardzo drogą częścią. Rozwiązaniem tego problemu może być zakup zestawu do konwersji z dwumasowego na jednomasowe koło zamachowe. Zestaw taki zawiera sztywne koło zamachowe które instalujemy zamiast dwumasowego, nie ulega one zużyciu i nie będzie musiało być wymieniane w przyszłości. Pozostałe elementy zestawu to zespół sprzęgła, w którym tarcza posiada tłumik drgań skrętnych, tak jak w tradycyjnym sztywnym sprzęgle.

Samochody Mercedes w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

Zabieg taki jest szczególnie korzystny w tańszych lub starszych modelach Mercedesa, o nieco niższej wartości, takich jak pierwsza generacja miejskiego Mercedesa Klasy A (W 168), czy również pierwsza generacja Mercedesa Klasy C (W202, zwana także Mercedesem 190), w takich pojazdach wymiana koła dwumasowego jest poważnym wydatkiem w stosunku do ich ceny. Bardzo rozsądnym jest także konwersja w przypadku modeli dostawczych, takich jak Vito czy Sprinter, które często poddane są wysokim obciążeniom które przyspieszają zużywanie się koła dwumasowego.

W Klasie A koło dwumasowe znajdziemy w wysokopreżnych odmianach silnika o pojeności 1698 cm3,160 CDI (60 KM, 75 KM) i 170 CDI (90 KM lub 95 KM). W W202 (Klasa C) w benzynowych C180 (1799 cm3, 122 KM), C200 (1998 cm3, 136 KM) i C220 (2199 cm3, 150 KM). W mniejszym dostawczaku Mercedesa Vito pierwszej generacji (kod fabryczny W638) możemy dokonać konwersji w jednostkach wysokoprężnych 108 CDI 2.2 (82 KM),  110 CDI 2.2 (102 KM), 110 TD 2.3 (98 KM) i 112 TD 2.2 (122 KM). Natomiast w większym busie Sprinter pierwszej generacji (kod fabryczny W901, W902) taka zmiana jest możliwa w konfiguracji z silnikami 208 CDI 2.2 (82 KM), 208 D 2.2 (79 KM), 210 D 2.9 (102 KM), 211 CDI 2.2 (109 KM), 213 CDI 2.2 (129 KM) i 216 CDI 2.7 (156 KM), wszystkie te silniki to jednostki wysokoprężne.

Kup oryginalne koło jednomasowe do Mercedesa do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło mercedes


Popularne części do MERCEDES






MAZDA   <<     MERCEDES    >>    MITSUBISHI