OPEL - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka OPELWybierz model OPEL:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do Opla

Wszystkie modele alfabetycznie



Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w Oplu

Opel to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych marek samochodów w Europie. Jeszcze zanim stał się częścią amerykańskiego giganta General Motors, łączył produkcję aut z wytwarzaniem... maszyn do szycia. Może właśnie dlatego do dziś pozostaje przede wszystkim synonimem praktyczności i solidności. Jego popularność po II wojnie światowej rośnie lawinowo. Dość wspomnieć, że 25-milionowy egzemplarz z logo Opla zjechał z taśmy w roku 1989, a 50-milionowy zaledwie 20 lat później! W każdym segmencie aut Opel proponuje auto, które łączy solidność z umiarkowanie niską ceną. Firma nie boi się wyzwań - kiedy podjęto decyzję o zakończeniu produkcji legendarnego Kadetta, zastępująca go Astra zdobyła jeszcze większą popularność.

Czy w Oplu można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

W większości współczesnych modeli Opla, zgodnie z nowymi standardami w świecie motoryzacji, dla wydajniejszej i mniej odczuwalnej oraz cichszej pracy sprzęgła stosuje się koła dwumasowe. Posiadają one wiele innych zalet - oszczędzają paliwo, pozwalają na płynną zmianę biegów. Niestety, w przypadku awarii może się okazać, że koszt wymiany tej części jest horrendalnie wysoki. Oczywiście, jeśli koszta nie grają roli, zakup i wymiana koła dwumasowego jest optymalnym rozwiązaniem. Co jednak zrobić w wypadku, gdy użytkownik auta nie może sobie pozwolić na taką opcję? 

W przypadku Opla sprawdzi się wówczas wymiana sztywnego koła dwumasowego na koło jednomasowe. To dużo lepsze rozwiązanie, niż próba zakupu i instalacji używanej części, gdyż sprzęgło i osprzęt to jedne z najbardziej narażonych na mechaniczne zużycie części w samochodzie. Od kilku lat wiodący producenci sprzęgieł proponują kompletne zestawy, zawierające tarczę sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko sprzęgła oraz koło zamachowe jednomasowe. Taki zestaw przygotowuje się specjalnie z myślą o tym, by była możliwa konwersja dwumasy na sztywne koło, a dzięki niemu możemy zredukować koszt naprawy o nawet 60 procent.

Samochody Opel, w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

Koło jednomasowe zamiast dwumasowego możemy zamontować w większości modeli Opla Corsy. Do modeli z silnikiem o pojemności 1.3 najlepszy będzie zestaw Valeo 835064, ten sam producent przygotował również zestaw konwersji na sztywne koło dla silnika 1.4 (835153). Inny producent ma z kolei dobrą wiadomość dla właścicieli Corsy C z silnikiem 1.7 - tu znajdziemy zestaw Statim 130.564. W najpopularniejszej jednostce napędowej Opla Astry o pojemności 1.4 pomoże zestaw Valeo 835182, z większymi silnikami jest dużo prościej, ponieważ tu znajdziemy dużo ofert na sztywne sprzęgło w zróżnicowanych cenach - od produktów Statim przez zestawy Valeo do nieco droższej marki LuK. Dotyczy to także silników do Vectry, z tym że w przypadku silników powyżej 2.0 wzrasta także cena za każdy zestaw konwersji na koło jednomasowe.

Na miejsce w ofercie mogą także liczyć części do Zafiry i Merivy, większych gabarytowo pojazdów Opla, choć wykonanych na bazie podobnych jednostek napędowych. Właściciele Merivy mogą skorzystać z propozycji dla silnika 1.4 Astry, dla większych pojemności w Zafirze sztywne koło zamiast dwumasy przygotowali niemal wszyscy producenci z branży - Statim, Valeo, LuK, Sachs i Rymec. W zależności od rozmiarów silnika ceny zestawów do Opla wahają się od 1000 do 2500 złotych, stanowiąc nawet 40 procent sumy, którą trzeba by zapłacić za dwumasę.

Kup oryginalne koło jednomasowe do Opla do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na bezpłatny zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło opel


Popularne części do OPEL






NISSAN   <<     OPEL    >>    PEUGEOT