RENAULT - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka RENAULTWybierz model RENAULT:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do Renault

Wszystkie modele alfabetycznie



Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w Renault

Renault jest założonym w 1899 roku francuskim koncernem zajmującym się produkcją samochodów osobowych oraz dostawczych. W skład przedsiębiorstwa wchodzi także pierwotnie rumuńska marka Dacia. Marka Renault jest jednym ze światowych liderów  sprzedaży samochodów osobowych.

Czy w Renault można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

Koło dwumasowe montowane jest praktycznie we wszystkich współczesnych samochodach z silnikami wysokoprężnymi. Konstruktorz samochodów cenią sobie je ze względu na szereg udogodnień takich jak eliminacja drgań na niskich obrotach silnika, redukcja szarpnięć w trakcie załączania sprzęgła, wydłużenie żywotności skrzyni i jej podzespołów a także tłumienie wszelkich drgań i hałasów dochodzących z okolicy silnika. Dwumasa jest też jednym z najdroższych podzespołów montowanych w samochodach osobowych. Często użytkownicy samochodów szukając oszczędności decydują się na zakup używanego koła dwumasowego, co jest ryzykownym rozwiązaniem - tak naprawdę nigdy nie ma gwarancji w jakim stanie jest używana część.

Znacznie bardziej rozsądnym rozwiązaniem jest konwersja z dwumasy na sztywne koło. Dzięki zamianie koła dwumasowego na koło jednomasowe zaoszczędzić można między do 20% do nawet 60% kosztów naprawy. Koło jednomasowe zamiast dwumasowego można założyć w wybranych modelach samochodów. Warunkiem przeprowadzania takiej zamiany  jest zakup pełnego zestawu konwersji na sztywne koło. Zestaw konwersji na koło jednomasowe oprócz sztywnego koła jednomasowego zawiera kompletne sztywne sprzęgło (tarczę, łożysko oraz docisk).

Samochody Renault w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy 

Sztywne koło zamiast dwumasy zamontować można w poniższych modelach samochodów marki Renault:

  • Laguna - samochód osobowy klasy średniej produkowany od 1994 do 2015 roku. Laguna doczekała się trzech generacji, w których kierowcy mogli wybierać pomiędzy nadwoziami liftback i kombi a w ostatniej także coupé. Samochód został w 2015 roku zastąpiony nowym modelem - Talisman. Zamiana koła dwumasowego na sztywne koło dwumasowe możliwe jest w egzemplarzach z silnikami: 2.0 DCI 150 KM, 1.5 DCI 110 KM, 2.0 DCI 131 KM, 1.9 DCI 120 KM, 1.9 DCI 130 KM, 2.2 DCI 150 KM, 1.9 DCI 100 KM oraz 2.2 DT 113 KM, 
  • Espace - produkowany od 1984 roku samochód osobowy typu VAN, będący jednocześnie pierwszym vanem produkowanym przez europejski koncern. Najnowsza, piąta generacja Escape nie posiada już nadwozia klasycznego vana, które nabrało cech crossovera. Koło dwumasowe możemy zamienić na sztywne koło jednomasowe w egzemplarzach wyposażonych w silniki: 2.0 DCI 150 KM, 1.9 DCI 120 KM, 2.2 DCI 150 KM, 1.9 DCI 116 KM, 2.2 DCI 130 KM, 2.2 12V TD 113 KM, 2.2 DCI 115 KM, 2.2 D 114 KM, 
  • Scenic jest produkowanym od 1996 roku minivanem, w latach 1996-1999 sprzedawany był jako Megane Scenic. Aktualnie w salonach dostępna jest czwarta generacja samochodu. Konwersja dwumasy na sztywne koło zamachowe dostępna jest w egzemplarzach z silnikami: 1.5 DCI 106 KM, 1.5 DCI 110 KM, 1.5 DCI 95 KM, 1.9 DCI 120 KM, 1.9 DCI 131 KM, 1.5 DCI 103 KM,
  • Trafic jest samochodem osobowo-dostawczym klasy wyższej, produkowanym od 1980 roku. Aktualnie w salonach sprzedawana jest trzecia generacja samochodu, która zadebiutowała w 2014 roku. Zamiana dwumasy na sztywne koło zamachowe możliwa jest w modelach z silnikami: 2.5 DCI 135 KM oraz 2.5 DTI 135 KM.

Kup oryginalne koło jednomasowe do Renault do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło renault


Popularne części do RENAULT






PEUGEOT   <<     RENAULT    >>    ROVER