SEAT - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka SEATWybierz model SEAT:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do Seata




Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w Seacie

Seat to marka, która powstała w Hiszpanii w 1950 r. w odpowiedzi na zapotrzebowanie motoryzacyjne mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego. Barcelońscy inżynierowie na bazie licencyjnego pojazdu Fiat 1400 opracowali swój pierwszy pojazd o nazwie Seat 1400, który 13 listopada 1953 r. zjechał z linii montażowej. Pod koniec lat 50. Seat na dobre stał się motoryzacyjnym symbolem Hiszpanii za sprawą rozpoczęcia masowej produkcji. Kolejne lata historii marki to produkcja aut w ramach licencji różnych firm. Przełom to lata 80., kiedy Volkswagen najpierw współpracuje, a ostatecznie staje się pełnoprawnym właścicielem marki Seat. Pierwsze auto, które powstało po przejęciu firmy to Seat Toledo. Od tamtej pory marka o hiszpańskim rodowodzie stała się ważnym elementem niemieckiego giganta motoryzacyjnego. Dzięki niemu zaczęła być rozpoznawalna praktycznie w całej Europie ze względu na praktyczne i solidne samochody za rozsądne pieniądze. Jednak hiszpańskim wyróżnikiem była karoseria o sportowym zacięciu, dobrze odzwierciedlająca iberyjski temperament.

Czy w Seacie można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

Nie ma już chyba kierowcy, który nie słyszałby o sławnej Dumasie będącej bolączką posiadaczy pojazdów wyposażonych w nowoczesne silniki wysokoprężne. Należy pamiętać, że takie rozwiązanie było też stosowane w bardzo mocnych jednostkach benzynowych, gdzie moment obrotowy jest zbliżony do tych dieslowskich. Oczywiście jednostki te mają fenomenalne osiągi, jednak ceną okazuje się szybsze zużycie podzespołów układu napędowego, zwłaszcza sprzęgła ze wspomnianym dwumasem. Sztywne sprzęgło, hałasy, drgania, szarpanie karoserią, czy po prostu niepokojące odgłosy spod maski mogą oznaczać ni mniej, ni więcej jak tylko zbliżającą się wizytę u mechanika. Dwumasowe koło zamachowe zostało wyeksploatowane i co dalej? Jeśli nie zareagujemy w porę, to oprócz wymiany układu sprzęgła z dwumasem, czeka także naprawa lub wymiana skrzyni biegów. Aby zmniejszyć koszty można zastosować sztywne koło zamiast dwumasy.

Seat należy do tych marek samochodów, które opierają się na niemieckich podzespołach. Dotyczy to nie tylko płyty podłogowej, ale także jednostki napędowej. Praktycznie każdy kierowca słyszał o legendarnym silniku TDI, który jest symbolem Volkswagena. Jednostka ta nie miała możliwości by nie trafić pod maskę pojazdów wytwarzanych w Hiszpanii. Dieslowskie silniki montowane w Seacie posiadają nowoczesne rozwiązania takie jak sztywne koło dwumasowe, jednak istnieje możliwość zastosowania zestawu konwersji na koło jednomasowe. Skomplikowana budowa układu sprzęgłowego zawierającego dwumasę zazwyczaj skazuje właściciela pojazdu na podwyższone koszty zarówno części zamiennych, jak i pracy mechanika. Rozwiązaniem wydaje się być zestaw konwersji na sztywne koło zamachowe. Poza niższą ceną liczy się także czas, ponieważ wymiana dwumasy łączy się z wymianą całego sprzęgła. W przypadku zastosowania konwersji z dwumasy na sztywne koło wystarczy wymiana tylko uszkodzonego elementu, a nie całego systemu. Sztywne koło jednomasowe to dość dobre rozwiązanie, gdyż obniża koszty eksploatacji, a jego budowa wzbogacona o wzmocnioną tarczę sprzęgła umożliwia opanowanie drgań i hałasu jednostki napędowej do poziomu porównywalnego z klasycznym dwumasem. Kierowcy coraz częściej decydują się na kompromis, dlatego wybierają zestaw sprzęgłowy, którego podstawą jest koło jednomasowe. Nie ma się czemu dziwić, bo obecna oferta producentów części zamiennych jest dość szeroka i pozwala na alternatywne rozwiązanie bolączki nowoczesnych diesli.

Samochody Seat, w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

Właściciele samochodów marki Seat są w komfortowej sytuacji, ponieważ bez problemu mogą wstawić koło jednomasowe zamiast dwumasowego. Oczywiście oferta dotyczy wybranych modeli (Leon, Altea, Alhambra, Toledo) i silników (TDI, FSI, TFSI i in). Mimo wszystko stanowi to rozsądną alternatywę dla dwumasu.

W Seacie Leonie (1M1) I. gen. liftback prod. 1999 – 2006 konwersji można dokonać w następujących silnikach: 1.9 TDI (90, 100, 110, 130, 150 i Syncro 150 KM), 1.8 T Cupra R (209, 225 KM), 1.8 20V T (180 KM), 1.8 20V T 4 (180 KM), 2.8 Cupra 4 (204 KM). Z kolei w Seacie Leonie (1P1) II gen. liftback prod. 2005 – 2012 konwersja dotyczy jednostek: 1.6 TDI (90 i 105 KM), 1.9 TDI (90 i 105 KM), 2.0 TDI (136, 140, 170 KM), 2.0 TDI 16V (140 KM), 1.8 TSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM). Seat Altea (5P1) prod. od 2004 r., sztywne koło pasuje do: 1.6 TDI (90, 105 KM), 1.9 TDI (90 i 105 KM), 2.0 TDI (136, 140, 170 KM), 2.0 TDI 16V (140 KM), 1.8 TFSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM). W przypadku Seata Altea XL (5P5, 5P8) prod. od 2006 r.: 1.6 TDI (90 i 105 KM), 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI 16V (140 KM), 2.0 TDI 4x4 (140 KM), 2.0 TDI (140 i 170 KM), 2.0 TDI 4x4 (140 i 170 KM), 2.0 FSI (150 KM), 1.8 TFSI (160 KM). Jednomas do Seata Alhambry I gen. z lat 1996 – 2010 (7V8, 7V9): 1.9 TDI (90, 110, 115, 131, 150 KM), 1.9 TDI 4motion (115 KM), 2.0 TDI (140 KM), 1.8 T 20V (150 KM). Seat Alhambra II gen. (710, 711) prod. od 2010 r.: 2.0 TDI (136, 140, 170 KM), 2.0 TDI 4Drive (140 KM). Seat Toledo (1L) liftback II gen. prod. w latach 1991 – 1999: 1.9 TDI (110 KM). Seat Toledo (1M2) sedan prod. 1998 – 2006: 1.9 TDI (90, 110, 130, 150 KM), 1.8 20VT (180 KM), 2.3 V5 (150 KM). Seat Toledo (5P2) MPV III gen. prod. 2004 – 2009: 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (136, 140, 170 KM), 2.0 TDI 16V (140 KM), 2.0 FSI (150 KM).

Kup oryginalne koło jednomasowe do Seata do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na bezpłatny zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło seat


Popularne części do SEAT






SAAB   <<     SEAT    >>    SKODA