TOYOTA - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka TOYOTAWybierz model TOYOTA:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do Toyoty




Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w Toyocie

Toyota jest japońskim koncernem motoryzacyjnym. Kiichro Toyoda zaincjował powstanie Toyota Motor Company w 1937 roku, wykorzystując kapitał uzyskany dzięki sprzedaży praw patentowych do automatycznego warsztatu tkackiego wynalezionego przez swojego ojca. Samochody Toyoty od lat cieszą się opinią trwałych i niezawodnych a także przyjaznych dla środowiska i oszczędnych. Toyota należy do jednych z najbardziej innowacyjnych koncertów samochodowych na świecie a także jest największym producentem samochodów osobowych z napędem hybrydowym.

Czy w Toyocie można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

Koło dwumasowe jest jednym z najdroższych podzespołów montowanych we współczesnych samochodach z silnikami wysokoprężnymi. Warto jednak pamiętać, iż popularne diesle wybierane są głównie ze względu na ekonomiczność użytkowania. Koło dwumasowe, które ulega    dosyć szybkiemu zużyciu w skutek normalnej eksplotacji samochodu a koszt jego wymiany, wymagająca również wymiany kompletu sprzęgła, to nawet kilka tysięcy złotych. Użytkownicy często szukają oszczędności i próbują montować używane koła dwumasowe, co tak naprawdę jest bardzo ryzykowne ponieważ nigdy nie wiadomo w jakim stanie jest ten podzespół i jak długo będzie mógł jeszcze posłużyć. 

Sztywne koło zamiast dwumasy jest najbardziej rozsądnym rozwiązaniem w przypadku gdy użytkownikowi samochodu zależy na obniżeniu kosztów naprawy. Konwersja z dwumasy na sztywne koło pozwala zaoszczędzić od 20% do nawet 60% na kosztach naprawy. Warunkiem zamontowanie koła jednomasowego zamiast dwumasowego jest zakupu pełnego zestawu konwersji na sztywne koło. Taki kompletny zestaw konwersji na koło jednomasowe zawiera kompletny moduł tzw. sztywne sprzęgło składające się z tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła, łożyska sprzęgła oraz koła zamachowego jednomasowego. Sztywne koło jednomasowe charakteryzuje się jednolitą konstrukcją i pozbawione jest ruchomych elementów dzięki czemu jest znacznie bardziej trwałe w porównaniu do dwumasy. Koło jednomasowe zwane także sztywnym kołem dwumasowym jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, którym zależy na trwałej naprawie w niskiej cenie, bez względu na lekkie obniżenie komfortu jazdy w postaci możliwych odgłosów, drgań i wibracji dochodzących  z okolic silnika i skrzyni biegów.

Samochody Toyota w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy 

Konwersja z dwumasy na sztywne koło dwumasowe możliwa jest w poniższych modelach samochodów marki Toyota:

  • RAV4 - produkowany od 1994 roku samochód osobowy typu SUV, wraz z kolejnymi generacjami widać postępującą ewalucję modelu, który staje się być coraz większy oraz komfortowy. W 2019 roku premierę będzie mieć piąta już generacja pojazdu. Zastapięnie koła dwumasowego sztywnym kołem zamachowym możliwe jest w egzemplarzach z silnikami 2.0 D-4D 4WD 116 KM,
  • Avensis - samochód osobowy klasy średniej produkowany w latach 1997 - 2018. W 2019 roku producent zdecydował się na zastąpienie modelu Toyotą Camry VIII. Konwersję koła dwumasowego na koło jednomasowe możliwe jest w przypadku egzemplarzy z silnikami 2.0 D-4D 110 KM oraz 2.0 D-4D 116 KM,
  • Corolla Verso - kompaktowy minivan zbudowany na podstawie popularnej Toyoty Corolli. Samochód produkowany był w latach 2001-2009 i doczekał się dwóch generacji. Konwersję dwumasy na sztywne koło zamachowe przeprowadzić można w egzemplarzach z silnikiem 2.0 D-4D 116 KM.

Kup oryginalne koło jednomasowe do Toyoty do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło toyota


Popularne części do TOYOTA






SUZUKI   <<     TOYOTA    >>    VOLVO