ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Redirecting...
Produkty
fabrycznie nowe
Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.
Gwarancja
24 miesiące
Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.
Darmowa
wysyłka
Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.
Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.
30 dni
na zwrot
Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.
Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.
Rabat 10%
na montaż
Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.
Sprawdź listę warsztatów.
Sprzęgło oznaki swojej awarii sygnalizuje w trakcie użytkowania auta. Często auto nie od razu jest unieruchomione. Najpierw pojawiają się mniej poważne kłopoty, które mogą przeszkadzać w użytkowaniu, podczas ruszania, czy zmiany biegów, ale nie oznaczają od razu konieczności powrotu na lawecie. Nie można zlekceważyć takich objawów. Dzięki szybkiej reakcji i udaniu się do warsztatu, możemy uniknąć dużych wydatków w przyszłości. Jazda nie do końca sprawnym autem, oprócz tego że jest niebezpieczna może doprowadzić do dalszych awarii, poza "pierwotną" przyczyną. To prowadzi zawsze do większych kosztów. Można doliczyć również koszt holowania, co szczególnie w przypadku dalekich wyjazdów jest istotne, czy choćby kwestie niedotarcia na miejsce na czas.
Bardzo dająca się we znaki objawy awaria sprzęgła to na przykład jego ślizganie. W takiej sytuacji, po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu, obroty silnika szybko wrastają, ale pojazd nie rozpędza się. Jest to jasny przykład sytuacji, gdzie należy natychmiast udać się do stacji obsługi. Jeżeli jeszcze da się jakoś jechać autem, to pewne jest, że niebawem zostaniemy zupełnie unieruchomieni.
Inne, drobniejsze objawy generowane przez układ napędowy nsą trudniejsze do dostrzeżenia. Na nieprawidłowości może wskazywać na przykład nagła zmiana charakterystyki pracy pedału sprzęgła, gdy nagle robi się zbyt miękki lub zbyt twardy.
Gdy pedał sprzęgła zaczyna działać z dużym oporem, który utrudnia użytkowanie auta, z pewnością jest to powód do wizyty u mechanika. Na początku warto jednak zauważyć, że "twardość" pedału sprzęgła jest uzależniona od konkretnego modelu auta. Przesiadając się do innego samochodu, z pewnością zauważymy różnicę, jednak niekoniecznie jest to zwiastun nieprawidłowości. Najbardziej martwić powinien przypadek, gdy nagle pedał zaczyna pracować znacznie ciężej. Oczywiście mowa o autach z manualną skrzynią biegów. Powodów takiej sytuacji może być wiele. Nie warto wpadać w panikę, jednak z pewnością wskazana jest diagnoza warsztatu.
Często problem twardego sprzęgła jest powiązany z układem uruchamiania tego podzespołu. Obecnie wszystkie nowe auta posiadają sprzęgło hydrauliczne. Jeszcze niedawno stosowane były jednak układy poruszane linką. W takim przypadku mechanizm jest dość prosty. Nagła ciężka praca sprzęgła może wskazywać na:
W przypadku znacznie bardziej popularnego układu hydraulicznego, powodów może być więcej. Przede wszystkim, dochodzi kilka elementów, które mogły ulec awarii. Układ hydrauliczny składa się z pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego. Oprócz tego istotne są przewody łączące. Co więcej, często układ wysprzęglania jest połączony z układem hamulcowym. To zwiększa stopień skomplikowania. Przyczyna twardego pedału sprzęgła może być w tym przypadku wywołana między innymi przez:
Nieco inaczej można potraktować sytuację, gdy pedał sprzęgła działa ciężko po wymianie elementu na nowy. Nieco cięższa praca niż przed wymianą może być naturalna. Nowy docisk sprzęgła nie jest tak wypracowany jak stary element. Jednak jeśli sprzęgło działa na tyle ciężko, że utrudnia to komfortową jazdę, należy sprawdzić, czy wszystkie elementy zostały zamontowane w sposób poprawny. Bardzo istotne jest również prawidłowe odpowietrzenie układu.
Do wielu aut dostępne są sprzęgła mocniejsze niż seryjne produkty. Ich zastosowanie jest konieczne przy podnoszeniu fabrycznych parametrów poprzez tuning. Takie sprzęgło, dostosowane do większej mocy i momentu obrotowego jest prawie zawsze trudniejsze w obsłudze, niż seryjny element. Ten efekt odbierany jest przez kierowcę jako twarde sprzęgło. Jest to zjawisko naturalne. Niestety, często powoduje również konieczność częstszej wymiany pompy sprzęgła, czy innych elementów sterowania, jak wysprzęglik. Tarcza sprzęgła zastosowana w sportowym mechanizmie jest przystosowana do większych obciążeń, jednak potrzebuje również mocniejszego docisku - to przekłada się na twarde sprzęgło.
Przeciwną sytuacją do zbyt twardego pedału sprzęgła, jest jego zbyt lekka praca. Gdy pojawia się nagle, bardzo często zwiastuje poważną awarię, niejednokrotnie przeradza się natychmiast w kompletny brak możliwości wysprzęglenia. Pedał wpada do podłogi - czasem da się go ręcznie odciągnąć, aby zaczął działać, jednak często w tym przypadku kierowcę czeka powrót na lawecie.
Podobnie jak w przypadku zbyt ciężkiej pracy sprzęgła, również w przypadku odwrotnym powody takiej sytuacji można podzielić w zależności od użytego w danym pojeździe rozwiązania. W przypadku sprzęgła hydraulicznego, do najczęstszych przyczyn awarii należeć mogą:
Gdy w aucie znajduje się starsze rozwiązanie, tj. sprzęgło na linkę, najczęściej dochodzi do całkowitego zerwania linki - przez co pedał wpada w podłogę, nie ma możliwości zmiany biegów.
W przypadku, gdy dostrzeżemy w aucie wyżej opisane objawy, z całą pewnością należy udać się do mechanika, który będzie w stanie stwierdzić, doszło do awarii, czy sprawa jest normalna. Przeciętny kierowca - użytkownik samochodu często nie jest w stanie samodzielnie zdiagnozować awarii. Jednak pewne czynności można przeprowadzić samemu. Przede wszystkim, jeżeli zauważymy gdziekolwiek wyciek z układu hydraulicznego, natychmiast należy dokonać naprawy. Najczęściej polega ona na wymianie uszkodzonego elementu na nowy. Zignorowanie tej sytuacji, oprócz całkowitego unieruchomienia auta może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze przez awarię układu hamulcowego, gdy w danym aucie oba są połączone.
W przypadku, gdy powodem awarii okaże się układ sterowania sprzęgłem, koszty jego naprawy nie powinny być duże. Cena pompy, czy wysprzęglika nie powinna przekroczyć kilkuset złotych. Jednak w przypadku, gdy uszkodzeniu uległa tarcza sprzęgła, czy docisk, trzeba przygotować się na duże wydatki. Przy wymianie zestawu sprzęgła, konieczny jest demontaż skrzyni biegów. Jest to dość wymagające zadanie, które u mechaników jest również dość drogie. Nie wymienia się również pojedynczo tarczy sprzęgła lub docisku. Zawsze na trzeba dokonać wymiany kompletu.
Objawy zużycia koła dwumasowego
Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji w godzinach:
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku,
8:00-14:00 w soboty.
Jeśli nie odbierzemy, na pewno oddzwonimy!
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku, 8:00-14:00 w soboty.
22 251 23 27Informujemy, że w celu poprawienia jakości obsługi Klienta rozmowy telefoniczne mogą być rejestrowane. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wiadomości e-mail. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności dotyczącej kontaktów mailowych i telefonicznych..
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN.
Wyślij do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy.
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzeglo.com.pl, z siedzibą w Warszawie przy Al. Krakowskiej 173, w celu odpowiedzi na moją wiadomość poprzez e-mail.
* pole wymagane
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
LUB
załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu
Wybierz rodzaj części
Niepoprawny adres e-mail
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za wysłanie formularza.
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN
* Pole wymagane
Twój komentarz został dodany i będzie widoczny jak tylko zatwierdzi go moderator.
Pomyślnie dołączyłeś do programu.