22 251 23 27

8:00-18:00

DZISIAJ -30 ZŁ TANIEJ

1

1

:

1

1

:

1

1

Z KODEM RABAT30

-30zł

4.99/5 (oceny: 1068)

Sprzeglo.com.pl

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
Razem

Przejdź do koszyka

Wyszukaj auto

Czy warto wymienić uszczelniacz wału korbowego przy wymianie sprzęgła


Wielu mechaników przy okazji wymiany sprzęgła lub kompletu sprzęgła i dwumasy doradza kierowcy jednoczesną wymianę uszczelniacza wału korbowego. Czy jest to konieczne? Jakiego rzędu jest to koszt? Czy opłaca wymieniać się ten element?

Uszczelniacz wału korbowego do Audi A4 B6

Uszkodzony uszczelniacz wału korbowego


Wał korbowy jest uszczelniony z dwóch stron - od strony koła zamachowego i od strony napędu paska lub łańcucha rozrządu. Uszkodzenie uszczelniacza wału korbowego prowadzi do wycieków oleju silnikowego.

Zużyty simering na wale korbowym może powodować wycieki oleju silnikowego tak obfite, że mogą doprowadzić do zatarcia silnika, uszkodzenia dwumasy czy zaolejenia sprzęgła. Nawet nieduże ilości oleju na tarczy sprzęgła mogą powodować szereg problemów - poślizgi czy sklejenie się tarczy i docisku. Serwis uszkodzonego sprzęgła, dwumasy i silnika mieszczą się w kwotach, których na rachunku od mechanika nie chce zobaczyć żaden kierowca. W porównaniu z nimi, cena profilaktycznej wymiany uszczelniacza jest błahostką.

Uszczelniacz wału korbowego do Audi A4 B6
Uszczelniacz wału korbowego do Audi A4 B6

Problemy z uszczelnieniem wału - przyczyny


Uszczelniacze wału to elementy wykonane z wysoce odpornego tworzywa, ale mają one ograniczoną trwałość. Uszczelniacz posłuży krócej jeśli ma kontakt z olejem i innymi cieczami, ulega dużym i gwałtownym wahaniom temperatury lub gdy został uszkodzony mechaniczne podczas naprawy lub kolizji.

Simmering może ulec deformacji, do której prowadzą zwykle przegrzewanie się silnika i użytkowanie samochodu w warunkach terenowych. Wyciek oleju może zostać spowodowany również błędem w trakcie instalacji uszczelniacza od strony skrzyni biegów lub paska rozrządu.

Kolejnym powodem może być zużycie ścierne - ta wada zwykle bywa wynikiem nieprzeprowadzenia na czas wymiany oleju lub filtru oleju zgodnie z rozpisanym planem. Z kolei nieprofesjonalny serwis wymiany części może prowadzić do uszkodzenia mechanicznego uszczelki oleju na wale korbowym. Intensywny wyciek oleju może zostać spowodowany również wzrostem ciśnienia oparów wału.

Wymiana uszczelniacza wału


Chociaż sam uszczelniacz nie jest dużych gabarytów czy zaawansowanej konstrukcji a jego cena nie jest wygórowana, to jego wymiana jest już bardziej skomplikowanym i czasochłonnym procesem. Co gorsza, wymiana uszczelniacza wału w niektórych samochodach wymusza niemal kompletny demontaż silnika. Z kolei wymiana uszczelniacza po stronie rozrządu wymusza demontaż rozrządu.

Często trzeba liczyć się również z dodatkowymi kosztami związanymi z wymianą uszkodzonych przez wyciekający olej elementów sprzęgła. Dlatego w tym wypadku lepiej zapobiegać niż martwić się, gdy do usterki już dojdzie.

Uszczelniacz wału korbowego do Opla Vectry
Powyżej uszczelniacz wału korbowego do Opla Vectry

Wymiana uszczelniacza przy okazji wymiany sprzęgła


Mechanicy często doradzają profilaktyczną wymianę uszczelniacza gdy czeka nas wymiana sprzęgła czy koła dwumasowego. Podobnie jak przy wymiane sprzęgła, należy najpierw zdemontować skrzynię biegów, aby móc dostać się do miejsca gdzie znajduje się simering. Jest to czasochłonne i taka robocizna zazwyczaj sporo kosztuje, dlatego warto wymienić wszystkie te elementy za jednym razem.

Ponadto mając to na uwadze, warto kupować simeringi wysokiej jakości od zaufanych producentów, aby nie narażać się na potrzebę ponownego serwisu. Trafnym wyborem będą produkty Ajusa, Corteco, Elring, Febi Bilstein czy Victor Reinz.

 Jak dbać o uszczelniacz oleju na wale korbowym


Aby uniknąć częstych wymian oraz kosztownych konsekwencji, które pociągnie za sobą jego uszkodzenie i wyciek oleju, warto pamiętać o paru aspektach:

  • Uśredniona żywotność uszczelki oleju - czy chodzi o uszczelniacz wałka sprzęgłowego czy na wale korbowym - to 120,000 - 150,000 przebytych kilometrów. Po tym czasie uszczelka powinna zostać jak najszybciej wymieniona w profesjonalnym serwisie samochodowym.
  • Jeśli odkryto wyciek oleju, wymiana jest konieczna w trybie natychmiastowym - tak by nie uszkodzić silnika, skrzyni biegów oraz zanim zaolejone zostanie sprzęgło czy koło zamachowe.
  • Wymieniaj olej silnikowy i filtr oleju według planu. Pamiętaj, że zanieczyszczony olej ma negatywny wpływ na wytrzymałość uszczelek. Idąc dalej tym tokiem myślenia, staraj wybierać się oleje wysokiej jakości, dokładnie dostosowane do silnika Twojego samochodu.
  • Unikaj doprowadzania silnika do stanu przegrzania.





cert-image
logo

Chcesz otrzymać bezpłatną ofertę części
dedykowaną numerowi VIN Twojego auta?

WYPEŁNIJ FORMULARZ

LUB

załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu

Rodzaj części
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za wysłanie formularza.

Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!

Zapytaj o produkt

W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN

* Pole wymagane

Pomyślnie dołączyłeś do programu.