22 251 23 27

8:00-18:00

DZISIAJ -30 ZŁ TANIEJ

1

1

:

1

1

:

1

1

Z KODEM RABAT30

-30zł

4.98/5 (oceny: 983)

Sprzeglo.com.pl

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
Razem

Przejdź do koszyka

Wyszukaj auto

zmień auto

SPRZĘGŁO I KOŁO DWUMASOWE DO FIAT BRAVO II 1.4 T-JET 120KM (88KW) BENZYNA

Marka FIATWybierz części sprzęgła do Bravo II 1.4 T-Jet 120KM (09.2007-obecnie):

Sprawdź cenę sprzęgła do Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120KM (09.2007-obecnie):

Produkt
nowy

Produkt fabrycznie nowy

Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.

Gwarancja
24 miesiące

Gwarancja 24 miesiące

Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.

Darmowa
wysyłka

Darmowa wysyłka

Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.

Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.

30 dni
na zwrot

30 dni na zwrot

Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.

Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.

Rabat 10%
na montaż

Rabat 10% na montaż

Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.

Dane techniczne Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120KM

Sprzęgło do Bravo II 1.4 T-Jet 120KM
Nadwozie: liftback
Lata produkcji: 09.2007-
Moc: 120 KM / 88 kW
Pojemnośc silnika: 1368 ccm
Rodzaj silnika: Silnik benzynowy
Kod silnika: 198 A4.000
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów na cylinder: 4
Rodzaj napędu: Napęd przednich kół
Układ wtryskowy: wtrysk do kolektora dolotowego / gaznik


Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120 KM - Koło dwumasowe i sprzęgło

Fiat Bravo II to samochód kompaktowy który pojawił się na rynku w 2007 roku, zastępując Fiata Stilo, który wcześniej zastąpił Fiata Bravo pierwszej generacji. Samochód był dostępny w tylko jednej wersji nadwoziowej, czyli jako pięciodrzwiowy hatchback. Umieszczony poprzecznie z przodu silnik napędzał koła przednie. Bravo został w gamie modelowej Fiata zastąpiony w 2014 roku przez model Tipo.

Silnik 1.4 T-jet to turbodoładowana jednostka benzynowa posiadająca szesnaście zaworów i dwa wałki rozrządu w głowicy, zasilany jest wielopunktowym wtryskiem elektronicznym. Silniki te pojawiły się na rynku w 2007 roku. Silnik ten występował w dwóch odmianach, słabszej 120 KM i mocniejszej 150 KM. Dzięki downsizingowi silniki odznaczały się wysoką czystością spalin, oraz stosunkowo niskiemu spalaniu, przy dużej mocy i bardzo dobrej dynamice, która była zapewniona przez wysoką moc i system Overboost, pozwalający na zwiększenie ciśnienia doładowania podczas gwałtownego przyspieszania.

Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120 KM - objawy zużycia koła dwumasowego

W Fiacie Bravo 1.4 T-Jet objawy zużycia koła dwumasowego są takie same jak w większości samochodów wyposażonych w tego typu rozwiązanie. Pierwszymi objawiami są dźwięki (metaliczne stukanie) słyszalne podczas uruchamiania i gaszenia silnika, oraz podczas pracy na biegu jałowym. Podobne, lecz wyraźniejsze dźwięki mogą powstawać także podczas ruszania i przyspieszania z niższych obrotów. Ponadto w takiej sytuacji może dochodzić także do szarpania. Podczas pracy silnika odczuwalne mogą być zwiększone wibracje karoserii i silne drganie pedału sprzęgła.

Zużycie sprzęgła w Fiacie Bravo II 1.4 T-Jet 120 KM - objawy

Najbardziej charakterystycznymi objawami eksploatacyjnego zużycia się sprzęgła jest jego "wysokie branie", czyli sytuacja w której sprzęgło nie działa płynnie, tylko zaczyna przenosić moment dopiero przy całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Wynika to zwykle z dużego zużycia tarczy sprzęgła, która ma już małą grubość i dopiero maksymalne dociśnięcie jej do koła zamachowego daje pożądany efekt. Drugim poważnym objawem jest ślizganie się sprzęgła, polega ono na tym, że sprzęgło nie przenosi pełnego momentu z wału korbowego na skrzynię biegów, lecz ślizga się po kole zamachowym. Objawia się to tym, że mimo zwiększania prędkości obrotowej silnika samochód nie przyspiesza odpowiednio. Sprzęgło ślizga się zwykle z powodu uszkodzonego docisku, lub skrajnego zużycia się tarczy.

Występują także inne uszkodzenia sprzęgła, może dojść do jego spalenia, z powodu nieumiejętnej jazdy (na półsprzęgle) lub bardzo dużego obciążenia pojazdu. Spalenie sprzęgła objawia się nieprzyjemnym, gryzącym zapachem wyczuwalnym w kabinie. Natomiast wyraźny szum z okolic skrzyni biegów, może być objawem awarii łożyska oporowego.

Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120 KM sprzęgło i koło dwumasowe - ceny

Zestawy sprzęgła składające się z tarczy i docisku do Fiata Bravo 1.4 T-Jet nie mają dużej rozpiętości cenowej. Większość takich zestawów można kupić w granicach około 450-600 zł. Dlatego warto kupić części renomowanego producenta, niewiele droższe niż mniej uznane marki.

Większą rozpiętość cen mają natomiast dwumasowe koła zamachowe do tego modelu Fiata. Ich ceny zaczynają się od poniżej 800 zł, a kończą na ponad 2500 zł.

Zestaw koła dwumasowego ze sprzęgłem do Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120 KM

W naszym sklepie dostępne są zestawy zawierające zarówno kompletne sprzęgło, jak i koło dwumasowe do Fiata Bravo. Zakup takiego zestawu jest korzystny z kilku powodów. Po pierwsze cena w zestawie jest niższa niż ceny części kupowanych oddzielnie. Po drugie wymiana podczas jednej naprawy całego zestawu znosi ryzyko awarii zużytej już części pozostawionej w samochodzie. Dzięki temu nie będziemy musieli dwukrotnie płacić za naprawę, której znaczącym czynnikiem jest demontaż skrzyni biegów, a więc jest to skomplikowany i czasochłonny zabieg warsztatowy. Po trzecie nowe części zapewniają nam niezawodność na następne dziesiątki tysięcy kilometrów.


Polecane produkty do Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120KM

Zestaw sprzęgła z kołem do Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120KM


Zestaw sprzęgła do Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120KM


Koło zamachowe / dwumasowe do Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 120KM


Ostatnio oglądane








Zobacz również:


cert-image
logo

Chcesz otrzymać bezpłatną ofertę części
dedykowaną numerowi VIN Twojego auta?

WYPEŁNIJ FORMULARZ

LUB

załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu

Rodzaj części
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za wysłanie formularza.

Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!

Zapytaj o produkt

W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN

* Pole wymagane

Pomyślnie dołączyłeś do programu.