Koła dwumasowe LuK


koła zamachowe luk
Koło zamachowe LuK posiada duży moment bezwładności i umożliwia gromadzenie energii kinetycznej. Jako akumulator mechaniczny pozwala na podtrzymanie pracy silnika podczas fazy sprężania zachodzącej podczas napędzania silnika pojazdu. Pisząc prostym językiem koło zamachowe to duży odlew umiejscowiony na wale korbowym silnika pojazdu. Do koła zamachowego przymocowany jest również wieniec – koło zębate umożliwiające rozruch silnika. Koła zamachowe bokiem przylega do tarczy sprzęgła, zaś w środku wyposażone jest w łożysko pilotujące podtrzymujące je na wale korbowym.



Dwumasowe koła zamachowe LuK


Niemiecka firma jako lider na rynku motoryzacyjnym, oprócz sprzęgieł zaprojektowała innowacyjne rozwiązanie dla tradycyjnych kół zamachowych, które pozwala na niemal całkowitą eliminację nieprzyjemnych efektów drgań pojazdu podczas niedużych prędkości – dwumasowe koło zamachowe LuK. Współcześnie, koła dwumasowe LuK dostarczane są na pierwszy montaż do ponad 20 producentów samochodów osobowych i użytkowych. Tym samym jeden na cztery pojazdy wyposażony jest w koło dwumasowe LuK. Pozwala ono wyciszyć układ napędowy i wyeliminować stukot oraz zgrzytanie słyszalne podczas poruszania się pojazdu z niską prędkością.

koło dwumasowe Luk


Co więcej, ograniczone zostaje ryzyko zatrzymania silnika przy szybkim puszczeniu sprzęgła i przyspieszenie reakcji przy dodawaniu gazu. Dwumasowe koła zamachowe LuK pomimo wyższej od tradycyjnych kół zamachowych ceny są bardziej ekonomiczne – pozwalają na ograniczenie zużycia paliwa nawet do 5% i wydłużają czas eksploatacji skrzyni biegów.

Kompaktowe dwumasowe koło zamachowe LuK – koło DFC


Kompaktowe dwumasowe koło zamachowe LuK, nazywane również kołem DFC (ang. Damped Flywheel Clutch) to ulepszona wersja dwumasowych kół zamachowych LuK. Koło DFC charakteryzuje się zwartym zmontowaniem 3 elementów: tarczy sprzęgła, śruby wału korbowego oraz modułu sprzęgła. Taka konstrukcja zapewnia łatwiejszy i szybszy montaż.

Koła zamachowe do pojazdów użytkowych


Koła zamachowe LuK są oryginalnie montowane w pojazdach użytkowych takich jak np. autokary, czy autobusy. Dzięki nim silniki takich pojazdów pracują równomierniej i ciszej, dzięki czemu redukowany jest hałas, a tym samym zwiększa się komfort jazdy. Koła zamachowe LuK wykorzystywane są m.in. w pojazdach marek MAN, IVECO, Mercedes-Benz, czy Scania.

Koła zamachowe i koła dwumasowe LuK - opinie ekspertów i konsumentów


Podobnie jak sprzęgła LuK, dwumasowe koła zamachowe LUK cieszą się dużą popularnością i niezwykle pozytywną opinią wśród konsumentów. Przede wszystkim dlatego, że w przypadku wielu pojazdów pierwotnie zamontowane części pochodzą od marki LuK. Jako producent kół dwumasowych na pierwszy montaż, LuK wyróżnia się wysoką jakością i precyzją wykonania. Za odpowiednio wysoką cenę, konsumenci mogą pozwolić sobie na wymianę zużytego dwumasowego koła zamachowego na koło LuK. Dwumasy LuK to jak określają sami klienci w opiniach wydawanych na portalach takich jak ceneo.pl, czy opineo.pl "dobra jakość za niską cenę". Klienci cenią także cichą pracę układu po zastosowaniu komponentów LuK oraz jego płynną pracę. Duże znaczenie odgrywa także wieloletnia renoma firmy LuK jako lidera w produkcji sprzęgieł i kół zamachowych, jak również gwarancja producenta dołączana do każdego sprzedawanego wyrobu.



Zobacz także:

1.Jak dobrać odpowiednie koło dwumasowe?Zobacz
2.Do czego służy wysprzęglik centralny, wysprzęglik koncentryczny?Zobacz
3.Koła dwumasowe Valeo – informacje i opinieZobacz
4.Koła dwumasowe Exedy – informacje i opinieZobacz
5.Koła dwumasowe SACHS – informacje i opinieZobacz
6.Koła dwumasowe Aisin – informacje i opinieZobacz
7.Działanie koła dwumasowegoZobacz
8.Wymiana koła dwumasowegoZobacz
9.Objawy zużycia koła dwumasowegoZobacz
10.Regeneracja koła dwumasowegoZobacz