Sprzęgła LUK


zestawy sprzęgła luk


LuK to jedna z trzech marek należących do Grupy Schaeffler - niemieckiego przedsiębiorstwa zajmującego się opracowaniem i produkcją wysokiej jakości elementów układów ruchomych: maszyn, pojazdów, sprzętu i wyposażenia znajdujących zastosowanie również w lotnictwie. Celem przewodnim Grupy Schaeffler, a tym samym firmy LuK jest dostarczanie klientom indywidualnych rozwiązań o jak najwyższym standardzie i jakości.

Grupa Schaeffler – właściciel marki LUK


części luk Grupa Schaeffler z siedzibą w niemieckim mieście Herzogenaurach zatrudnia 79 tys. pracowników na całym świecie co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw przemysłowych nie tylko w Niemczech, ale i w całej Europie. Schaeffler Group posiada 170 oddziałów zlokalizowanych w 49 krajach świata. Dbając o rozwój technologii i innowacji, aż 16 z nich to centra badań i rozwoju, w których 6 tys. zatrudnionych specjalistów pracuje nad nowymi produktami i technologiami. Wynikiem tego jest około 20 tysięcy posiadanych patentów i ponad 2 tys. wniosków patentowanych składanych co roku. Wyroby firmy Schaeffler charakteryzują się kreatywnością i niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Ponadto, grupa słynie z produktów najwyższej jakości, dbałości o pracowników, ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju, które owocują wysokimi wynikami sprzedaży i oceny przez klientów.

Marka LuK


luk logo Marka LuK to wraz z markami INA i FAG jedna z najsilniejszych i najbardziej aktywnych marek w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Została założona w 1965 roku przez dwóch braci dr Wilhelma Schaefflera i dr George’a Schaefflera. Od 40 lat LuK, czyli Lamellen - und Kupplungsbau jest światowym liderem wśród producentów sprzęgieł i układów przeniesienia napędu. To synonim siły innowacji, nastawienia na klienta i jakości niezliczonych zestawów motoryzacyjnych układów napędowych. Według informacji producenta, co trzeci nowy samochód wyjeżdża z linii produkcyjnej wyposażony w sprzęgło LuK. Jako lider technologii w wielu obszarach, LuK rozwinął i wprowadził na rynek wiele konkurencyjnych wyrobów. W 1965 roku LuK jako pierwsze przedsiębiorstwo w Europie wprowadził na rynek sprzęgła sprężynowe, zaś w 1985 pierwsze dwumasowe koło zamachowe. Do dziś, grupa LuK prowadzi badania i projekty, które mają szanse zrewolucjonizować rynek.


Prowadzone są prace m.in. nad przekładniami z podwójnym sprzęgłem, bądź alternatywnymi układami napędowymi, takimi jak napędy hybrydowe. Firma zajmuje się produkcją sprzęgieł i kół dwumasowych na rynek pierwotny, jak również na rynek wtórny. Zamienne części LuK cieszą się niezwykle dużą popularnością ze względu na wysoką jakość dorównującą częściom pierwszomontażowym.

Sprzęgła LuK


sprzęgła LuK Na produkty marki LuK składają się zarówno specjalistyczne narzędzia do montażu, elementy sprzęgła, jak również zestawy sprzęgieł wyposażone najczęściej w tarczę, docisk i łożysko wyciskowe, które umożliwiają pełną wymianę zużytego podzespołu. Sprzęgła montowane są zarówno w samochodach, pojazdach użytkowych, jak również w ciągnikach. Szeroki wybór produktów i profesjonalna obsługa gwarantują dobór sprzęgła do każdego typu pojazdu. Sprzęgła LuK to gwarancja bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wysokie wymagania stawiane przy projektowaniu i produkcji wszystkich części LuK sprawiają, że są one niezwykle cenione przez kierowców. Charakteryzują się bezawaryjnością, cichym działaniem, jak również tłumieniem wibracji, szybkim rozruchem i płynną zmianą biegów.


Zestawy sprzęgieł LuK


zestaw sprzęgła luk Zestawy sprzęgieł LuK to najczęstszy wybór odbiorców oczekujących kompleksowej wymiany, czy renowacji układu napędowego. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak również warsztatów samochodowych i sieci sklepów zajmujących się sprzedażą części motoryzacyjnych. Staranna kompletacja elementów sprzęgła wchodzących w skład każdego zestawu sprawia, że układ w całości gwarantuje bezpieczną i bezawaryjną pracę. W zależności od potrzeb klienta i modelu pojazdu firma LuK oferuje dwa rodzaje zestawów sprzęgieł LuK RepSet® oraz LuK RepSet® Pro. LuK RepSet® to zestaw sprzęgła składający się z łożyska, docisku oraz tarczy – części niezbędnych do prawidłowej i kompleksowej wymiany sprzęgła samochodowego. Zestaw Luk RepSet® Pro jest dodatkowo wyposażony w wysprzęglik centralny CSC. Jest to element stosowany w wielu pojazdach, a jako że jest on silnie związany z pracą całego układu napędowego rekomenduje się jego wymianę przy każdej wymianie sprzęgła. Wychodząc naprzeciw swoim klientom firma LuK kompletuje zestawy LuK RepSet® Pro zawierające wysprzęglik centralny CSC, aby zapewnić swoim konsumentom najwyższy komfort jazdy.

Sprzęgła LuK - opinie kierowców i ekspertów


Sprzęgła LuK oraz części LuK cieszą się niezwykle dobrą opinią. Jako części o standardzie pierwszego montażu wyróżniają się one wysoką popularnością wśród konsumentów. Kierowcy pojazdów, którzy w wyposażeniu swojego samochodu posiadają sprzęgła LuK cenią sobie wysoką jakość produktów i standard wykonania, które gwarantują cichą pracę układu napędowego. Jakość sprzęgieł i staranne podejście do wyrobu sprawiają, że marka LuK cieszy się dużą renomą i szacunkiem konkurencji. Renoma to cecha, która sprawia, że konsumenci często sięgają po sprzęgła marki LuK przekonani i zachęceni wysoką jakością i pozytywną opinią innych użytkowników.

zestaw sprzęgła luk

Tym samym firma LuK nieprzerwanie pozostaje liderem wśród producentów sprzęgieł i innych części układu napędowego w branży motoryzacyjnej. Co więcej, pozytywne opinie są również wynikiem nienagannych cen wyrobów. Klienci chwalą sprzęgła LuK za cenę adekwatną do jakości sprzętu i współczesnych wymagań rynkowych. Zestawy sprzęgła LuK są wysoko cenione za kompletność i rozsądną cenę, które pozwalają oszczędzić czas spędzony na całkowitej wymianie układu napędowego, poszukiwaniach odpowiednich części oraz za to, że przyczyniają się do zmniejszenia kosztów ponoszonych na wymianę sprzęgła.

Tarcza sprzęgła LuK

Tarcza sprzęgła LuK to istotny element w układzie przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest przeniesienie napędu z wału korbowego silnika pojazdu na wał sprzęgłowy skrzyni biegów. Prawidłowa budowa tarczy i jej wyposażenie w odpowiednie elementy tłumiące drgania skrętne są niezwykle istotne dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa jazdy. W celu zapobieżenia silnym drganiom skrętnym wykorzystuje się sprężyny mocowane w tłumiku drgań – wewnętrznej części tarczy sprzęgłowej.

Optymalizacja sprężynowania i trwały materiał wykonania zapewniają długą żywotność i efektywność układu. Dlatego też firma LuK oferuje swoim klientom szeroki wybór tarcz sprzęgła wykonanych z najwyższej jakości materiałów, tak aby w pełni spełnić ich oczekiwania. W zależności od potrzeb, preferencji cenowych oraz rodzaju pojazdu marka LuK dysponuje tarczami sprzęgła z pojedynczym tłumikiem drgań skrętnych, z wielostopniowymi tłumikami drgań, sztywnymi tarczami sprzęgła, jak również tarczami sprzęgłowymi z korekcją przesunięcia osiowego (systemem samonastawnym SAC).

Docisk sprzęgła LuK

Tarcza dociskowa LuK, nazywana również dociskiem sprzęgła to element układu sprzęgłowego, który działa w kooperacji z wcześniej opisaną tarczą sprzęgła. Dzięki temu, na wał sprzęgłowy przenoszony jest moment obrotowy. Wymaga się, aby tarcze dociskowe sprzęgła były wykonane z solidnego i sztywnego materiału, który zagwarantuje równomierny docisk oraz aby posiadały dużą masę, które umożliwi skumulowanie dużej ilości ciepła wytwarzanego w trakcie tarcia. Powszechnie stosowane sprzęgła ze sprężyną tarczową, w przeciwieństwie do dawniej stosowanych sprężyn śrubowych umożliwiają kierowcom minimalny wysiłek związany z naciskiem na pedał sprzęgła.

To, co charakteryzuje elementy sprzęgła LuK to innowacyjna technologia SAC (Self-Adjusting Clutch) – technologia samoczynnie regulującego się sprzęgła. Firma LuK jako pierwsza na świecie opracowała i uruchomiła produkcję SAC już w 1995 roku. Sprzęgła SAC LuK znajdują zastosowanie szczególnie w modelach pojazdów z dużymi silnikami, dzięki którym uruchomienie sprzęgła stało się łatwiejsze i szybsze. Docisk sprzęgła LuK jest odporny nawet na duże prędkości obrotowe, zaś zastosowanie wytrzymałych materiałów sprawia, że charakteryzuje się on długą żywotnością.

Łożysko oporowe LuK

Łożysko oporowe LuK to część układu sprzęgłowego niezbędna do prawidłowego funkcjonowania sprzęgła. Łożysko wyciskowe łączy ruchomą część sprzęgła z nieruchomym mechanizmem do rozłączania przekładni. Dzięki nim przenoszony jest nacisk wymagany do rozłączenia sprzęgła. Łożyska wyciskowe LuK to części charakteryzujące się wysoką wytrzymałością, a tym samym długą żywotnością. Dzięki temu, że każde łożysko jest fabrycznie smarowane ich użytkowanie nie jest kłopotliwe i nie wymaga dodatkowej ingerencji człowieka.

Współcześnie, jeden na dwa nowe pojazdy wyposażony jest w wysprzęglik centralny CSC. Stanowi on połączenie siłownika sprzęgła i łożyska wyciskowego. Każda wymiana sprzęgła powinna nieść za sobą również wymianę łożyska wyciskowego, ponieważ zabieg ten wydłuży czas bezawaryjnej pracy podzespołu sprzęgłowego. Wysprzęglik centralny CSC firmy LuK jest łatwy do zamontowania, bezpieczny, wysoce wytrzymały, zaś dzięki automatycznej regulacji, dużej sprawności i niedużej masie kompensowane jest zużycie sprzęgła oraz niwelowany jest poziom tarcia wewnętrznego.

Tłumik drgań Luk

Tłumik drgań LuK zawierający sprężynę łukową to element, który pozwala na odizolowanie drgań pochodzących od silnika pojazdu od reszty układu napędowego. W ofercie znaleźć można tłumiki drgań wbudowane w wał korbowy oraz tłumiki drgań dla wałka wyrównoważającego. Udoskonalenie projektów i technologii wytwarzania tłumików drgań pozwoliło na opracowanie pierwszych dwumasowych kół zamachowych w pojazdach do 7,5 tony.



Zobacz także:

1.Jak dobrać odpowiednie sprzęgło?Zobacz
2.Sprzęgło samonastawne LuK SAC – budowa i zasada działaniaZobacz
3.Do czego służy wysprzęglik centralny, wysprzęglik koncentryczny?Zobacz
4.Sprzęgła Valeo – informacje i opinieZobacz
5.Sprzęgła Exedy – informacje i opinieZobacz
6.Sprzęgła Aisin – informacje i opinieZobacz
7.Sprzęgła SACHS – informacje i opinieZobacz
8.Działanie sprzęgła samochodowegoZobacz
9.Objawy zużycia sprzęgłaZobacz
10.Sprzęgła STATIMZobacz