DZIŚ TWOJE ZAMÓWIENIA TANIEJ

1

1

:

1

1

:

1

1

Z KODEM: RABAT30

-30zł

Zadzwoń (22) 251 23 27

4.99/5 (oceny: 806)

Sprzeglo.com.pl

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
Razem

Przejdź do koszyka

Wyszukaj auto

Jak sprawdzić koło dwumasowe?

Kiedy wymienić dwumasowe koło zamachowe?

Jak sprawdzić koło dwumasowe?

Dwumasowe koła zamachowe to w odróżnieniu od kół jednomasowych element podlegający wymianie okresowej. Najczęściej DKZ kwalifikuje się do wymiany co 160 000 – 200 000 kilometrów. Jednak ich uszkodzenia mogą zdarzyć się dużo wcześniej, nawet przy 60 000 kilometrów od montażu nowej części. Oczywiście, przebiegi te zależą od bardzo wielu czynników – marki i modelu danego samochodu, mocy i momentu obrotowego (szczególnie tego drugiego) wytwarzanego przez silnik, warunków, w jakich jest użytkowany, stylu jazdy kierowcy i innych. O tym, jak zapobiegać zbyt szybkiemu zużyciu tego drogiego elementu, przeczytać możecie Państwo w tym artykule, w akapicie pt. „Jak zapobiec awarii koła dwumasowego?”.


Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu
ALFA ROMEO AUDI BMW CHEVROLET CHRYSLER CITROËN DACIA DAEWOO DAIHATSU FIAT FORD HONDA HYUNDAI ISUZU JAGUAR JEEP KIA LANCIA LAND ROVER LEXUS MAZDA MERCEDES-BENZ MITSUBISHI NISSAN OPEL PEUGEOT PORSCHE RENAULT ROVER SAAB SEAT SKODA SMART SSANGYONG SUBARU SUZUKI TOYOTA VOLVO VW

Jak sprawdzić dwumas?

Zużycia dwumasowego koła zamachowego niestety nie da się jednoznacznie ocenić bez demontażu tej części. Doświadczony w tym aspekcie mechanik, może wtedy po uważnym obejrzeniu koła stwierdzić, czy nadaje się do ponownego montażu. Jednak, nawet bardzo doświadczony i znający się na rzeczy mechanik nie zawsze jest w stanie to zrobić i przewidzieć, w jakim odstępie czasu może dojść do awarii. Do profesjonalnego zbadania dwumasowego koła zamachowego potrzebne są specjalistyczne urządzenia.

Każdy użytkownik może jednak sam zauważyć, że koło dwumasowe niedługo będzie wymagało wymiany.

Objawy zużycia dwumasy

Warto, aby główny użytkownik samochodu odpowiedział sobie na kilka pytań dotyczących swojego auta:

Objawy zużycia dwumasy
  • Czy podczas pracy na biegu jałowym, słychać klekotanie i terkotanie lub podobne dźwięki? Czy dźwięki te zmieniają się po wciśnięciu sprzęgła?
  • Czy podczas pracy na biegu jałowym, odczuwalne są drgania nadwozia?
  • Czy silnik pracuje nierówno, przerywa?
  • Czy auto szarpie przy ruszaniu?
  • Czy są trudności z płynnym wybieraniem biegów?
  • Czy przy gwałtownym dodaniu gazu przy niskiej prędkości obrotowej silnika (np. jazda na 5. biegu z obrotami około 1500rpm lub mniej) słychać dziwne dźwięki?


Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu


Jeżeli odpowiedź na co najmniej jedno z tych pytań jest twierdząca, sugerowane jest udanie się do mechanika w celu potwierdzenia lub wykluczenia awarii dwumasowego koła zamachowego.

Jak sprawdezić dwumas podczas jazdy?

W celu sprawdzenia dwumasu podczas jazdy, niektórzy mechanizy zalecają próbę dynamicznego przyspieszania na np. 3 biegu na pustej drodze. Podczas takiego dynamicznego przyspieszania, w zakresie obrodó między około 2000 - 3000 RPM w koło dwumasowe powinno się dość mocno zacisnąć i nawet jeśli jest uszkodzone, nie będie wydawało żadnych dźwięków ani drgań. Jeśli podczas takiej próby jednak czujemy szarpanie, drgania lub wstrząsy, z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że awaria nie dotyczy koła dwumasowego.

Taka usterka może dotyczyć wtryskiwaczy, lub innych elementów silnika które powodują jego nierównomierną pracę. Należy jak najszybciej usunąć awarię, gdyż nierówna praca, może szybko wywołać uszkodzenie dwumasy lub innych elementów silnika.

Bardzo ważne jest, aby zrobić to niezwłocznie, gdyż jazda z uszkodzonym dwumasowym kołem zamachowym jest bardzo groźna i występuje duże ryzyko poważnej awarii innych podzespołów. Może dojść do zniszczenia skrzyni biegów, a nawet do pęknięcia wału korbowego silnika, z powodu drgań emitowanych przez niesprawne koło zamachowe.

Gdy w profesjonalnym warsztacie potwierdzona zostanie konieczność wymiany dwumasowego koła zamachowego, należy zainwestować w nowy element. W skrócie – problem może wrócić znacznie szybciej, niż sobie tego życzymy. Opcją na ograniczenie kosztów, może być zestaw z tzw. kołem sztywnym.






cert-image
logo

Chcesz otrzymać bezpłatną ofertę części dedykowaną numerowi VIN Twojego auta? Podaj poniższe dane!

RODZAJ CZĘŚCI*
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.

Zapytaj o produkt

W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN

* Pole wymagane

Pomyślnie dołączyłeś do programu.