SPRZĘGŁO I KOŁO DWUMASOWE DO ABARTH

Marka ABARTHWybierz model ABARTH:

Sprawdź cenę sprzęgła do Abarth

Sprzęgło do Abarth 124 Spider

Abarth 124 Spider
Sprzęgło do Abarth 124 Spider(348) produkcja: (2016-obecnie)

Sprzęgło do Abarth 500

Abarth 500
Sprzęgło do Abarth 500C Kabriolet(312) produkcja: (2009-obecnie)
Sprzęgło do Abarth 500 Liftback(312) produkcja: (2008-obecnie)

Sprzęgło do Abarth Punto

Abarth Punto
Sprzęgło do Abarth Punto (199) produkcja: (2012-obecnie)
Sprzęgło do Abarth Punto Evo (199 produkcja: (2008-2012)
Sprzęgło do Abarth Grande Punto (199) produkcja: (2007-2012)

Sprzęgło do Abarth Ritmo

Abarth Ritmo
Sprzęgło do Abarth Ritmo(138A) produkcja: (1981-1987)



Sprzęgła i dwumasowe koła zamachowe do Abarth

Abarth jest włoską marką motoryzacyjną, funkcjonującą obecnie w obrębie samochodowego koncernu FIAT i specjalizującą się w przerabianiu miejskich wersji modeli aut koncernu na wersje usportowione. Obecnie produkowane są odrębne i sygnowane przez markę dwa modele samochodów: Abrath 500, będący usportowioną wersją Fiata 500 oraz Abarth 124 Spider, analogicznie dla modelu Fiat 124 Spider. W naszym sklepie można dokonać dla tych modeli zamówienia na zestaw sprzęgła lub koło dwumasowe do dowolnego silnika, a także otrzymać fachową poradę oraz wycenę samego zakupu albo wraz z ewentualnym montażem.

Pierwsze logo marki Abart w porównaniu do obecnego wyglądało dość skromnie i przedstawiało grafikę białego skorpiona (znak zodiaku założyciela firmy) na pomarańczowym tle, otoczoną białą przerywaną obwódką w obrębie koła. Obecnie jest to dwukolorowa tarcza herbowa w stylu koncernu FIAT, ze skorpionem czarnym oraz napisem Abart na szczycie herbowej tarczy. Firma nosi nazwę swego założyciela, Carlo Abartha.

Założona została w roku 1949, z miejsca koncentrując się na jednej działalności, polegającej na ulepszaniu seryjnych wersji samochodów, głównie kierując swoją usługę ku koncernowi FIAT, ale podejmując sporadycznie współpracę także z innymi producentami samochodów, jak Renault, Simca, czy Alfa Romeo. Początkowo było to wyłącznie ulepszanie napędów, tj. nadawanie silnikom większych mocy poprzez zmianę elementów układów ssących oraz wydechowych. Przy opracowywanych przez firmę modelach zmieniano również obrysy nadwozi, nadając im adekwatne do wyższych mocy silników sportowe cechy. Podejmowano również próby produkowania sportowych nadwozi własnych. W roku 1971 Abarth oficjalnie znalazł się w obrębie koncernu FIAT.

Sprzęgło do ABARTH'a

Przejście pod skrzydła Fiata skutkowało wyprodukowaniem modelu Fiat Abarth 131 Rally. Stał się on samochodem na miarę tytułu mistrza świata w klasie producentów, w kolejnych czterech latach od 1977 do 1980 roku, a co zostało przerwane wprowadzeniem do zawodów modelu Lancia Delta, również należącego do Fiata. Jednocześnie działalność marki Abarth została zawieszona.

Nieśmiała reaktywacja marki nastąpiła najpierw w roku 2000, sportowymi wersjami Fata Secento i Fiata Punto, a już ostatecznie w roku 2007 sportowymi wariantami miejskich aut Fiata, jako Abarth Grande Punto oraz Abart 500. Marka od 2012 roku występuje również na rynku amerykańskim.

Stan obecny produktów sygnowanych marką Abarth składa się jedynie z dwóch modeli, czyli Abarth 500 oraz Abarth 124 Spider, ale istnieją i mają być realizowane ambitniejsze projekty dotyczące rozwoju marki, można więc spodziewać się niebawem poszerzenia oferty.






LEXUS   <<     ABARTH    >>    DODGE