VW - SZTYWNE KOŁO ZAMIAST DWUMASY

Marka VWWybierz model VW:

Sprawdź cenę koła jednomasowego do VW

Wszystkie modele alfabetycznie



Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe w Volkswagenie

Volkswagen to niemiecka marka obecnie będąca jedynm z największych producentów samochodów na świecie. Niesłabnąca popularność wielu modeli samochodów osobowych i użytkowych wynika z ugruntowanego połączenia wysokiej jakości i trwałości produkowanych pojazdów. Volkswagen to główna marka koncernu VW AG, w jej ofercie znajdują się samochody od klasy pojazdów miejskich (Up), przez samochody kompaktowe (Polo, Golf), vany (Touran, Sharan), SUVy (Tiguan, Tuareg), aż po samochody luksusowe (Passat). W ofercie znajdują się także pojazdy użytkowe i pick-upy. Powoduje to, że marka jest w stanie zaspokoić potrzeby niemal każdego klienta. Samochody VW cieszą się także bardzo dużą popularnością na rynku wtórnym.

Czy w Volkswagenie można wymienić dwumasę na koło jednomasowe?

Dwumasowe koło zamachowe posiada pewne zalety, pozwala na zmniejszenie drgań silnika przenoszonych na układ przeniesienia napędu i karoserię, jednak szczególnie w starszych samochodach, o mniejszej wartości, takie wymiany są stosunkowo wysokim kosztem, ponieważ koło takie jest dość drogie.

By zaradzić temu możemy zakupić zestaw do konwersji z dwumasowego na jednomasowe koło zamachowe. W skład takiego zestawu wchodzi jednomasowe koło zamachowe, które montujemy zamiast dwumasowego, a także odpowiednio dostosowany do niego zestaw sprzęgła, z tarczą w której, tak jak w tradycyjnym układzie z sztywnym kołem zamachowym, zamontowany jest tłumik drgań skrętnych. Wiele silników Volkswagena w swoich wcześniejszych generacjach posiadało jednomasowe koła zamachowe, dlatego zwykle taka konwersja jest bezpieczna, dzięki jednorazowej wymianie całego zestawu, oszczędzimy pieniądze w przyszłości.

Konwersja taka najwięcej korzyści przyniesie w pojazdach w których koło dwumasowe ulega szybszemu zużyciu, czyli w pojazdach użytkowych oraz takich w których podniesiono moc w stosunku do fabrycznej. 

Samochody VW w których można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

W ofercie naszego sklepu znajdują się zestawy do konwersji na koło jednomasowe do licznych modeli VW. Najpopularniejsze modele to limuzyna klasy średniej Passat, duży samochód kompaktowy Golf, minivan Touran i dostawczy model Transporter. Wszystkie te modele posiadały seryjnie dwumasowe koło zamachowe, dlatego warto rozważyć konwersję na jednomasowe.

W modelu Golf pierwsze dwumasowe koła zamachowe, które dziś mozemy wymienić na jednomasowe, trafiły jeszcze do trzeciej generacji, z silnikiem 1.9 TDI o mocy 110 KM (w latach 1996-1997), w czwartej generacji spotykamy takie rozwiązanie w silnikach 1.9 TDI, 1.8 T i silnikach 2.3 VR5 i 2.8 VR6. W generacji piątej konwersja dostępna jest dla silników 1.9 TDI, 2.0 TDI, 2.0 FSI i w do modelu R32 z silnikiem VR6 3.2. W szóstej generacji natomiast do 1.6 i 2.0 TDI. Passat w generacji B4 także od 1996 roku miał montowane dwumasowe koło zamachowe w 1.9 TDI 110KM. Generacja B5 w benzynowych 1.6, 1.8 i 1.8 T, 2.3 VR5, 2.8 VR6 oraz w wysokoprężnych 1.9 TDI i 2.5 TDI. W generacji B6 dwumasa pojawia się także w benzynowym 2.0 i rzadkim modelu z silnikiem 4.0 W8. B7 to także 2.0 TDI i 2.0 FSI z dwumasowym kołem. Pierwsza generacja Tourana może zostać przebudowana z dwumasowego na jednomasowe koło zamachowe jeżeli posiada wysokoprężny silnik 1.9 lub 2.0 TDI, natomiast w drugiej generacji dostępny jest zestaw do konwersji do silnika 2.0 TDI 140 KM. W modelu Transporter zestawy dostępne są do wolnossących diesli 2.4, oraz do wszystkich wariantów 1.9 TDI i 2.5 TDI.

Kup oryginalne koło jednomasowe do VW do 50% taniej niż dwumasę. Płatność za pobraniem i aż 30 dni na bezpłatny zwrot. Sprawdź ceny Valeo, Rymec, Statim.

sztywne koło vw


Popularne części do VW






VOLVO   <<     VW    >>    KIA