ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Redirecting...
Produkty
fabrycznie nowe
Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.
Gwarancja
24 miesiące
Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.
Darmowa
wysyłka
Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.
Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.
30 dni
na zwrot
Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.
Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.
Rabat 10%
na montaż
Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.
Sprawdź listę warsztatów.
Tarcza sprzęgła – co to jest?
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgła pozwalający na ruszenie ze miejsca, zmianę biegów i zatrzymanie pojazdu bez wyłączania silnika. Wszystko odbywa się za sprawą przeniesienia momentu obrotowego, które możliwe jest właśnie dzięki tarczy sprzęgła. Do podstawowych elementów budowy tarczy sprzęgła zalicza się piastę oraz tarczę nośną. Piasta osadzona jest na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów, który nadaje odpowiednią prędkość obrotową kołom pojazdu. Tarcza nośna to element, który jest pokryty specjalnymi okładzinami ciernymi, które zwiększają jej przyczepność podczas zmiany biegów.
Zmiana biegów możliwa jest po wciśnięciu pedału sprzęgła, docisk sprzęgła zostaje odciągnięty od tarczy, następuje rozłączenie napędu. Po ustawieniu odpowiedniego biegu kierowca zwalnia pedał sprzęgła co powoduje ponowne dociśnięcie tarczy sprzęgła do koła zamachowego. Gdyby nie okładziny cierne, którymi pokryta jest tarcza, podczas zmiany biegów ślizgałaby się ona po kole zamachowym powodując tak zwane zjawisko ślizgającego się sprzęgła. Powoduje ono niszczenie zarówno docisku sprzęgła, jak i koła zamachowego i najczęściej jest wynikiem wytarcia okładzin ciernych. Przy okazji objawia się znacznym obniżeniem komfortu jazdy, poprzez utrudnione zmienianie biegów i trudności z przyspieszaniem. Zużyte okładziny powodują, że zamontowane w tarczy śruby rysują koło zamachowe i docisk uszkadzając je. W niedługim czasie może to doprowadzić nie tylko do konieczności wymiany tarczy sprzęgła, ale również koła zamachowego, którego zakup jest najczęściej bardzo kosztowny.
Tańszą alternatywą dla wymiany tarczy sprzęgła, tarczy dociskowej sprzęgła, bądź koła zamachowego jest ich regeneracja. W przypadku tarczy sprzęgła regeneracja polega na wymianie przetartych okładzin ciernych oraz wyregulowaniu sprężyn tarczowych, które również ulegają zużyciu pod wpływem działań mechanicznych oraz temperatury. Decydując się na regenerację tarczy sprzęgła dobrze jest dokładnie przekalkulować jego koszty, ponieważ może okazać się, że zakup nowej tarczy jest niewiele wyższy od kosztu regeneracji starej. Często też może okazać się, że sama wymiana okładzin ciernych nie wystarczy i regeneracja pozwoli jedynie na niewielkie przedłużenie jej żywotności. Oprócz przetarcia okładzin ciernych istotną rolę odgrywa tutaj również stopień zużycia całej tarczy, na który wpływają przede wszystkim sposób jazdy kierowcy i jazda na tak zwanym półsprzęgle. Nadmierne zużycie okładzin sprzęgła może być wynikiem porywczego i gwałtownego wciskania i puszczania pedału sprzęgła, które powoduje wydzielanie nadmiernej ilości ciepła podczas zmiany biegów. Może to przyczynić się do palenia okładzin ciernych tarczy, a w efekcie do spalenia sprzęgła.
Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji w godzinach:
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku,
8:00-14:00 w soboty.
Jeśli nie odbierzemy, na pewno oddzwonimy!
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku, 8:00-14:00 w soboty.
22 251 23 27Informujemy, że w celu poprawienia jakości obsługi Klienta rozmowy telefoniczne mogą być rejestrowane. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wiadomości e-mail. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności dotyczącej kontaktów mailowych i telefonicznych..
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN.
Wyślij do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy.
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzeglo.com.pl, z siedzibą w Warszawie przy Al. Krakowskiej 173, w celu odpowiedzi na moją wiadomość poprzez e-mail.
* pole wymagane
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
LUB
załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu
Wybierz rodzaj części
Niepoprawny adres e-mail
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za wysłanie formularza.
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN
* Pole wymagane
Twój komentarz został dodany i będzie widoczny jak tylko zatwierdzi go moderator.
Pomyślnie dołączyłeś do programu.